Problem med Read fra fil og Radio Buttons...

Tags:    php

Hej!

Jeg sidder lige nu og er igang med et skole projekt hvor vi laver et lille cms system der kører på "flat file".

Jeg er kommet til "Vælg design" delen som jeg har valgt at lave med 2 radio knapper og 1 submit. Hvis sort vælges, skrives der "sort.css" til min flat file "design.db" og "hvid.css"

Jeg vil gerne have at hvis der står "sort.css" i filen "design.db" så skal sort radio knap være "checked".

Kan I hjælpe mig?

Fold kodeboks ind/udKode 

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du lukker din fil uden for ifsætningen

synes bare jeg skulle sige det :), men det du vil kan vel laves ved at du skriver en else på den yderste if sætning, i denne else læser du så værdien du har gemt i db filen og tester på den læste værdier om den er det ene eller den anden og alt efter hvilken af dem det er sætter du dens status til checked.

eftersom det er et skole project vil jeg da lige føre opmærksom på at det er ret dårligt at du skal opdatere 3 forskellige steder i din kode, man kunne vil forestille sig at alle de relevante værdier på en eller anden måde kunne gemmes i et array som du så bare kan opdatere et sted i koden, og resten af koden så bare læste dette array korrekt.

Jeg har ikke lavet koden da du sagde det var et skoleprojekt.

du lukker din fil uden for ifsætningen

synes bare jeg skulle sige det :), men det du vil kan vel laves ved at du skriver en else på den yderste if sætning, i denne else læser du så værdien du har gemt i db filen og tester på den læste værdier om den er det ene eller den anden og alt efter hvilken af dem det er sætter du dens status til checked.

eftersom det er et skole project vil jeg da lige føre opmærksom på at det er ret dårligt at du skal opdatere 3 forskellige steder i din kode, man kunne vil forestille sig at alle de relevante værdier på en eller anden måde kunne gemmes i et array som du så bare kan opdatere et sted i koden, og resten af koden så bare læste dette array korrekt.

Jeg har ikke lavet koden da du sagde det var et skoleprojekt.

Mange tak for din hurtige feedback! :)

Det forholder sig sådan at vi kører "self study" i php da vi mangler lærer i denne måned og jeg har nu selv siddet med det i 1 uge, så er meget ny i dette.

Jeg må lige prøve at se på det igen, ud fra det du har skrevet, og se om jeg kan få det til at virke, senere i aften.

t