Forum, indlæg laver bredde scroller,

Tags:    php

Hejsa, jeg sidder og koder mig et forum,

brugerne kan så vælge at kommentere det skal de jo have lov til men mit problem er at hvis de bliver ved med og skrive i en lang køre uden at lave enter, liniehop selv så bliver teksten jo bare en linie og dermed laver en bredde scroller i bunden.

Hvordan kan jeg gøre så den forbliver EN længde og ikke længere og hvis teksten er længere så hopper den automatisk ned på næste linie uden og lave bredde scroller.

Har prøvet med iframes frames div styles, max width og nu er jeg fuldkommen tom

Mvh. K

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej K,

jeg tror at vi skal se din kode, inden forslag kan komme på bordet ...

... men det ER muligt at gøre med DIV/CSS, hvor du bare sætter width. Spørgsmålet er bare om der er noget andet der blokerer her.

Med venlig hilsen
Ieet

Normalt vil det ikke være et problem så længe at du specificerer en bredte på det omsluttende element, og ofte heller ikke hvis du ikke gør.

Jeg tror under alle omstændigheder at vi bliver nød til at se din kode.

Fold kodeboks ind/udKode 

Den er ikke så flot opstillet, den er ikke så sikker, der er en masse   som ikke burde være der, men forumet virker og det skal bare optimeres og som sagt er mit ENESTE problem at teksten bare går ud i en lang køre hvis man ikke selv trykker enter for linieskift

lige i det her tilfælde er det så kommentarene

Jeg synes ikke at det text du udskriver er omsluttet af noget html element.
Prøv at omslut det at et div element og se om det gør en forskel fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

du kan evt. sætte en fast bredte på div elementet: <div style="width:300px;">

Indlæg senest redigeret d. 06.12.2007 16:32 af Bruger #4414
du kan også bruge wordwrap($besked,60, "<br />",true);

du kan dog kun bruge den hvis du ikke bruger div's til wordwrap som de andre postere foreslår og som jeg og vil mene er bedst, hvis du bruger begge to vil det se grimt ud hvis div'en wrapper ved mindre end 60 tegner noget i retning af
det her eksempel:

du kan dog kun bruge den hvis du ikke bruger
div's til wordwrap
som de andre postere foreslår og som jeg og
vil mene er bedst,

Felix desværre virker ikke, Nørden prøvede men kunne ikke få den til og virke

:/

Hmm someone ? im lost

Vidst fået det til og virke, hvis man bare skriver en lang linie af bogstaver som aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så skære den det ikke over hvormed hvis man skriver en rigtig kommentar med ord og mellemrum så skære den over ved mellemrum når den når det maximale width :)

t