Hej alle sammen.
Jeg er igang med 3 andre at starte en ny host som Hotserv eller Frac. - og en side som Newbie.dk, men websystemer (HELT gratis uden reklamer)...
Siden hedder FireHost.dk og vi er allerede godt igang.
Jeg har lavet login systemet, næsten færdig med forumet, og lidt af communitet.
Det vi mangler er nogle webservices. Som GÆSTEBOG, FORUM, AFSTEMNINGS FORM el.l.. Jeg tror nu godt jeg ved hvordan, og vel også meget nemt.
Det skal være sådan så at man selv kan vælge farver, osv.
Altså præcis som newbie.
Men det VI har som NEWBIE.dk ikke har er:
100% Gratis service, uden reklamer.
Man kan vælge forskellige styles, altså gæstebog/forum styles, altså f.eks "Udvikleren.dk style" eller "PHPbb style" eller "Simple Style" eller ligene (dette var bare et eksmpel, INGEN wannabe udvikleren.dk ;D).
Og måske noget helt tredie.
Vi har en okay god grafiker. Han hedder Jacob, han har lavet vores logo, og vores vente side, m.m.
(se www.firehost.dk's vente side
).
Og en administrator ved navn Christopher (min ven), som hjælper med at holde orden på firehost.dk
Jeg ved faktisk, (for at være helt ærlig), desværre IKKE hvordan man laver sådan en webhost funktion.. Altså, jeg/vi har one.com, og automatisk hver gang man laver en mappe bliver den til et sub-domæne.. Forstådet på den måde, at hvis jeg nu laver en mappe der hedder "mattias" bliver navnet:
http://mattias.firehost.dk .. (desværre UDEN www.), men det må folk leve med
..
Jeg ved det er noget med MAKE_DIR.
Men vi søger derfor crew.. En som kan hjælpe mig med at lave webhosten/vores webservice.
Så hvis en ved hvordan man laver en slags mini webhost, så meld jer gerne hvis i har tid. Den skal ihvertfald kunne: Opret NY mappe, Opret fil (php, html, asp), Ret fil.
Ikke spicel store krav.. Og vi kan jo også udvikle det lidt senere..
Faktisk, vil jeg nok lave noget mere i stil med webbyen.dk.
Hvor newbs nemt kan oprette en hjemmeside, OG så self får de til rådighed at styre med WYSIWYG editor, OG/ELLER code mode. Hvor asp/php er tilladt.. Grunden der er at vi ikke kan have ftp/phpmyadmin for hver bruger
Men det må da blive en succes, fordi webbyen er ret dårlig/langsomme med massere af reklamer.. VI der imod tilbyder omkring 30 mb, fri trafik, og INGEN reklamer.
Så vi håber nogen vil hjælpe til og bidrage.
Og jeg er 99.99% sikker på at folk vil elske det ;D
Kontakt mig på msn (mattias@fjellvang.dk) eller skriv et spørgsmål/en kommetar/et svar her i tråden..
P.S. I må MEGET gerne sende nogle/et link til en artikel hvor man kan lære mere om det der make_dir / mini webhotel
Nå.. LAAAAAAAANG tekst
Vi ses!!
(har i dårlig kritik, så post det venligst IKKE her, kun skriv godt, ellers skriv DÅRLIG kritik til min mail. Tak!)
Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 22:13 af Bruger #11155