Et forholdsvis simpelt spørgsmål (tror jeg da)

Tags:    visual-basic

Er netop ved at lave et program til det virtuelle online-spil world of warcraft (mange af jer har sikkert hørt om det og sukker allerede). Til det skal jeg have overført et regnestykke til visual basics, men jeg kan ikke få den skrevet ind (hvis i kan følge hvad jeg mener) på den rigtige måde. Hver eneste gang jeg prøver får jeg et mystisk tal der er meget langt fra at være rigtigt.

Problemet ligger i at:

jeg har en tekstbox den Værdi jeg har der skal så ved et tryk på en knap, køres igennem det her regnestykke, og komme ud i en ny tekstbox.

Regnestykket tallet skal igennem kan ses på denne hjemmeside

http://eu.wowarmory.com/arena-calculator.xml

(den er nede omkring bunden, der hvor der står Arena points formulae)

For at undgå tvivl skal det lige siges at det er den hvor der står "If rating > 1500... og derudad

Tusind tak for jeres hjælp!

Ps. vil tjekke dette "forum" regelmæssigt for at uddybe det hvis det er uklart hvad jeg mener

Hej Jon,

Post dit bud, så vil vi helt sikkert gerne kigge på det.

Med venlig hilsen
Ieet

Jeg har lavet den sådan her

If Val(Arenateam2v2.Text) > 1500 Then
arenapoints2v2 = 1511.26 / (1 + 1639.28 * 2.71828 - 0.00412 * Val(Arenateam2v2.Text))
Text1.Text = arenapoints2v2
End If

Men....

Når jeg så prøver at udregne "pointene" får jeg et tal omkring 0,0003(og derudad)

Tusind tak for at i vil hjælpe mig :D

Hej Jon

Prøv denne her:

If Val(Arenateam2v2.Text) > 1500 Then
arenapoints2v2 = 1511.26 / (1 + 1639.28 * 2.71828^(-0.00412 * Val(Arenateam2v2.Text)))
Text1.Text = arenapoints2v2
End If

Med venlig hilsen
Ieet

tusind tak for hjælpen!!!

en anden ting

hvordan får man den til at spytte udregningerne ud uden kommatal (så 478,55 fx bliver lavet om til 479)

tak!

Hej Jon,

Til dette skal du konvertere til Ints, der er en converter i Math hvis du finder den. Kan ikke huske præcis hvor.

Det letteste er hvis du bare typecaster tallet og gemmer floaten i en INT, så fjerner det de efterfølgende decimaler. Jeg mener at WOW også bare smider decimalerne væk.

Med venlig hilsen
Ieet

t