Link i forum

Tags:    php

Hej,

I mit forum vil jeg gerne have så links de genkendes. Hvis en bruger skriver www.udvikleren.dk vil jeg gerne have at linket bliver aktivt.

Hvordan gøres dette lettest, har prøvet en del metoder med at splitte teksten ved www. o.lign. men det er ikke lykkedes 100%.

Hvordan gør folk normalt dette, har søgt og søgt.

Problemet opstår faktisk når folk ligger et meget langt link (til forhandlere, auktioner mv.) og disse link er jo ikke adskilt af " " og derfor bliver de ikke delt på flere linier. Dette link går ind og ødelægger designet ved at skubbe det.
Dette kan jeg løse ved at lave et link som bliver aktivt, og titlen bliver så forkortet.

Eks.
https://www.test.dk/238/5/213/hhvordan_goer_jeg_dette_aller_lettest_saa_det_vil_virke.html

Dette bliver i stedet til.
www.test.dk/238/5/213/hhvorda... som er aktivt.

Mvh
Casper Rasmussen

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 15:52 af Bruger #12911
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Casper,

Der er vidst ikke nogen let løsning på det problem, udover at fortælle brugerne at de skal markere hvor der er et link - dvs. start og slut. ELLER i det mindste informere om at der skal et mellemrum når linket afsluttes.

Med venlig hilsen
Ieet

Dette er metoden til at gøre det, men den er langt fra sikker hver gang. Vil nok anbefale at man finder en gennemarbejdet 3. parts parser til den slags.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 19:49 af Bruger #10216
Hej,

Tak for svaret, jeg afventer lige om andre svarer før jeg giver alle 100 points væk. Man kan vel være heldig at en anden har en smart løsning.

Hej Casper,

Helt forståligt :D Jeg håber da på at der er en anden der kan fortælle hvordan [Gnu might] - så kan jeg også lære det.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej,

Tak for svarene begge to, jeg fandt desværre ingen brugbar løsning, men kan forstå at det vil blive et ustabilt system. Har fået lavet så den genkender links automatisk nu, dog ikke at den forkorter dem.

I fik begge et par points, for både forslag og ideer, så var jeres tid ikke spildt. :-)

t