Tags:
c++
Hey all.
Jeg har projekt i skolen som går ud på, at programere et tank system med noget varmelegeme, Flyder, luftstyret ventil, pumpe, termostat og lidt lamper
Da jeg er rimelig ny til programmering og kun kan det basale indtil videre ville jeg være glad hvis lidt hjælp kunne finde sted. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynde.
Programmet skal starte med, at tænde for flyderen og kort efter tænde for varmen. Derefter skal termostaten give en tilbagemelding omkring vandmængden og temperaturen - Hvis temperaturen er korrekt ( 40 grader ca. ) skal en lampe tændes som indikation. Når temperaturen er korrekt startes pumpen som skal pumpe vandet over i en anden tank.
Er der en som kan hjælpe mig med, at komme igang?
På forhånd tak
- Brian
En tilføjelse. Når du begynder at programmere det, så lav måling af temperatur i et program og få det til at virke der, og så samler du det "færdige" program til sidst.
jeg vil sige at det projekt, lyder som noget en PLC vil være ret god til, og der skulle der da gerne være software med
Selve programmet kan du vel godt lave i C++. Jeg ville følge et proxy pattern og føre et MVC pattern indover. Men jeg aner jo sådan set intet om selve projektet, så det kan være at det er helt hen i hampen, og slet ikke nødvendigt.
Hej Brian,
Lyder skam spændende og jeg er sikker på at alle her vil hjælpe.
Vi kan dog ikke gøre meget, uden at vide hvordan du skal forbinde til tankens forskellige enheder, og hvordan disse skal styres.
Med venlig hilsen
Ieet
Hvordan laver man en "Enhed der kan styres"... Synes det lyder vildt spændene altsammen!! Nogen der kan give mig EN LILLE walktrough til måske tænd/sluk af en lampe..?