Tank projekt - Hjælp!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey all.

Jeg har projekt i skolen som går ud på, at programere et tank system med noget varmelegeme, Flyder, luftstyret ventil, pumpe, termostat og lidt lamper

Da jeg er rimelig ny til programmering og kun kan det basale indtil videre ville jeg være glad hvis lidt hjælp kunne finde sted. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynde.

Programmet skal starte med, at tænde for flyderen og kort efter tænde for varmen. Derefter skal termostaten give en tilbagemelding omkring vandmængden og temperaturen - Hvis temperaturen er korrekt ( 40 grader ca. ) skal en lampe tændes som indikation. Når temperaturen er korrekt startes pumpen som skal pumpe vandet over i en anden tank.

Er der en som kan hjælpe mig med, at komme igang?

På forhånd tak

- Brian

Kunne godt tænke mig at vide om det skal tegnes?

Tegnes? Jeg forstår ikke helt hvad du mener, gider du uddybe ?

Har du rent faktisk fysiske tanke, pumper etc. som du skal styre eller skal du blot simulere det i et program? Skal det være grafisk, eller er det nok at skrive en tekst om hvad der sker?

Jeg har rent faktisk fysiske tanke. Hele anlægget eksistere skam og skal køre som beskrevet tidligere. Alle controllere osv er lavet - Jeg står nu og mangler programmeringen som jeg havde håbet på jeg kunne få noget hjælp til. Er du frisk på opgaven Hr. ?

Jeg har da en idé til, hvordan det kan laves, men jeg tror du lærer mere ved at forsøge selv. Prøv at sende det som du har lavet. Så vil jeg godt kommentere det. Eller send konkrete spørgsmål.

Jeg har kun lavet et eksempel på hvordan programmet skal opbygges, jeg mangler hjælp til at komme igang. Vil du fremlægge din ide for mig?

- Jeg har sendt min program ide til din mail.

På forhånd tak.

Jeg kigger på det, når det kommer frem.

Der er ikke kommet noget frem. Kan du ikke bare skrive det her?

Wow har altid vidst at det var sådan noget man gjorde med C++, men at det virkelig bliver brugt til sådan noget.. !
Hold os informeret!!! Hvordan gør man ? Skal man så til at lave sit helt eget styresystem.. ?

Brian:
De controllere du har til at styre henholdsvis pumpe og termostat m.v. må der være noget software/driver/sdk med som fortæller hvordan du skal bruge controlleren.

Jacob: Det kan 100% også laves i andre sprog. Jeg har hjalp nogle af mine venner med et lyskryds i miniformat i delhi med en controller og C# vil også kunne bruges.

<< < 12 > >>
t