Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med betingelse. Kan du komme med et eksempel?
Det er en tabel til udregning af en vedligeholdelsesfaktor,
hvor jeg skal bruge en todimensionel tabel.
Det vil sige, det drejer sig om noget, der hedder i NB-metoden til at beregne, hvor mange armaturer, der skal være i et givent rum.
For at finde Vedligeholdelsesfaktoren, skal man pt. kigge i nogle tabeller, vi har fået udleveret.
Ved at kigge på disse tabeller, kan man komme frem til nogle tal, som er afgørende for en given lysstyrke for de armaturer, man sætter op.
Dette vil jeg prøve at automatisere, så man ikke skal kigge på de udleverede stykker papir.
Et eksempel kan være:
Første betingelse(y): Årlig drifttids svarende til brændetimer pr. år
Første betingelse grener sig så ud til tre andre valgmuligheder, som vælges i anden betingelse.
Anden betingelse (y): Brændetimer mellem udskiftningerne.
Denne grener sig ud til antal år imellem grupperengøring, hvor man ligeledes har tre valgmuligheder:
Tredje betingelse (y): Tid mellem gruppeudskift/grupperengøring, hvilket er sidste betingelse i y-delen af værdiudvælgelsen i den overordnede tabel.
Fjerde og sidste betingelse (x): Der vælger man, hvilken type lyskilde, det drejer sig om, fx om det er en Glødelampe eller et lysstofrør.
Prøver lige at finde tabellen. Den er nemlig at finde i DS 700, Figur 2.11.
Tak for det hurtige svar