hjemmeside design

Tags:    grafik webdesign

hey hvad syntes i om min hjemmeside det er en slags clone af aknightgame men det er kun en alpha ide test den
Link: http://www.knight.yup.dk

p.s og giv ide om hvad der kan ændres og den vigtigste ide får 20 point

8 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ALT for uoverskueligt..

Og den mørke farve får mig til at føle mig uvelkommen på siden.. Jeg gider ikke engang læse teksten, fordi det er så mørkt..
Og så er det nok en god idé at lave en form for info inden der bare dukker en loginform op..

Håber du kan bruge det til noget ;)

Hej Shubi,

Siden er både mørk, og uoverskulig.
Samtidig indbyder startsiden og andre ting ikke ligefrem til at gå vidre. Pøv at give brugerne noget mere overblik og valgfrihed. Og samtidig, prøv at vise på hver side hvordan man kommer vidre.

Prøv også på at fortælle hvad det hele går ud på, inden at man konfronteres med login og % tal med regler...

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2007 20:13 af Bruger #12836
Hej Shubi

Jeg er meget enig med de andre, men ud over de synes jeg også der skal være lidt billedværk eller lignende. Det virker lidt kedeligt.
Altså lidt struktur (så inputtene står lige), lidt billeder/farver og noget info om hvad siden handler om. Det er hvad jeg synes der mangler.

Håber du kunne bruge det til noget:)

Edit: foresten synes jeg der skal være lidt mere på siden. Den virker for mig alt for tom. Jeg skrev det ikke før, da de andre punkter omhandlede at sætte alt muligt ind, men hvis du ikke brød dig om de tidligere forslag så put i det mindste et eller andet ind...

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2007 21:11 af Bruger #11748
Kik på udvikleren.dk's design! Bløde og lyse farver! Det er nemmere for øjnene (noget psykologisk pjat) og mere indbydende. Ungå mørke og stærke farver som post-kasse rød og lign. som hoved farver!

Jeg synes ikke umiddelbart at der ER noget design? Det virker for mig blot som noget tekst der har fået lidt farve og så er smækket op på en sort baggrund, og det var så dét.
Det ligner en side man skal kende for at vide hvad den går ud på, ikke én for folk som er "nyankomne"..

Er der stadig mulighed for at respondere på dette indlæg?
Jeg får noget med, at siden ikke blev fundet?

Nå, men så kommenterer jeg da det. :)

Jeg synes umiddelbart godt, at det sorte design kan gå. Og jeg synes, at dine afrundede firkanter er flotte. Jeg ser i alt fire firkanter, og det virker som om, de hører sammen om budksabet på dit site.
Jeg må dertil nok sige, at den øverste firkant virker lidt forkert på en eller anden måde. De har ikke samme bredde som de andre, desuden er den placeret ovenover noget reklametekst. Jeg synes, at det er alfa-omega, at du adskiller dine budskaber på sitet både i indhold (Hvad der skrives- og også, HVORDAN det skrives) og formen skal også være forskellig fra hinanden. Det, som vedrører dit spil skal designes på én måde: fx dit mørke design med de afrundede firkanter i en bestemt bredde- og samlet, så man kan se, at de hører sammen.
Og det som vedrører reklame og anden ekstern kommunikation, som ikke har med dit spil at gøre, det skal se ud på en anden måde og være adskildt fra dit spil, så folk, som ikke er interesseret i reklamen let kan se forskel, og derved kan koncentrere sig om dit spil i stedet for.

Også den der surftown reklame kommer inde midt i designet. Det er synd. Det kan godt forvirre brugeren, som ikke helt kan finde ud af hvad det er for et site.

Jeg synes evt, at du kan placere dine "tekst-reklamer" til højre i vinduet og gerne adskildt fra dit spil-indhold med en border i mellem.
Så kan du også koncentrere dig om at få dit spil-design på plads uden andre forstyrrende elementer blander sig og tager opmærksomheden.

Jeg håber du forstår?

Jeg kan godt lide den lidt måneskinsfarvede gule, du bruger til din tekst.
Og den hvide address kan godt gå, for man fornemmer, at den hører til designet pga den fine firkant omkring.
Det samme er desværre ikke tilfældet med dine menuer under hjælp. Der synes jeg, at du også skal sætte dem i den samme slags firkant, så man kan se, at det hører til spillet på sitet. og så synes jeg også, at den røde kommer lidt ud af det blå. Sort og rød er sikkert gode valg til den slags spil, du skal lave, men det er lidt med webdesign, som med kvinder, der klæder sig på til fest...: hvis man fx. har sort tøj på- og gerne vil have en rød halskæde på, så er det en uskreven regle, at man også har rød på to andre steder- altså må farven helst ikke kun præsenteres ét sted. (I nogle tilfælde gør man det jo alligevel for effektens skyld, men jeg synes ikke, at det virker blik-fængende her)

Derfor synes jeg, at du skal lave lidt grafik i din baggrund(body?) ikke bare en sort baggrund, men evt nogle få blodkars-agtige streger, der sådan løb hen over den sorte flade. ikke for skrigende, da det vil flimre for øjnene, men en måske noget dæmpet rød farve, som man næsten kun lige kunne ane.

Så mangler vi næsten kun lige et sted mere, hvor vi manler rødt for at leve op til min "dresscode".

Det kunne du jo overveje at bruge i en rigtig flot header med et lækkert logo i rødlige nuancer...

Pyh, en smøre...

Jeg håber du kan bruge det til noget?

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2007 21:41 af Bruger #12606
Jeg kan kun se et login formel

Argh.
Jeg kunne ikke finde ud af at redigere uden, den doblede min tekst! Ville bare skrive:

Ups- glemte at være enig med de andre i, at det sorte design med lys skrift ovenpå nok ikke er optimalt, hvis det er meningen, at man skal læse rigtigt meget på dit site. Altså tekster som denne jeg skriver. Det ville desværre give folk hovedpine i længden.

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2007 21:42 af Bruger #12606
t