Mærkelig opførsel for <div>...

Tags:    programmering

Ja som overskriften siger har jeg et problem med noget kode siden burde se ca. sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

1: Et billede
2: "Banner"
3: Indhold

html:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS
Fold kodeboks ind/udKode 

Ja der er en forkortet HTML udgave og en uforkortet CSS..

Problemet er at siden ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad er der galt?

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2007 16:45 af Bruger #11328
1) jeg tæller 7 div start tags men kun 5 slut tags, det er sikkert på grund af "forkortet" html, men det kan meget vel være der fejlen ligger.

2) Hvad skal "background-image: url('-');" betyde? Hvis du ikke har noget baggrundsbillede så lad være med at definere et, det går også for " href="-" " brug " href="#" " istedet for.

3) absolut positionering vil næsten altid skabe problemer i IE5/6 så ungå at bruge det hvis du kan, og hvis det er en absolut nødvendighed er der andre løsninger på problemet.

4) font-family: "Bradley Hand ITC"; nb: hvis folk ikke har denne font, og det har jeg fx. ikke, vil en default en blive brugt, sørg altid for at specificere flere forskellige fonte og gerne nogle som det er sandsynligt at folk har.

5) Kan være det bare er mig der er mærkelig, men jeg har ingen idé om hvad "font-face: onyx;" skal betyde.

6) edit.

7) Som jeg ser det vil din div struktur, som du har defineret den i din html, aldrig komme til at fungere som du gerne vil have det, hvad enten der er blevet kortet noget af eller ej.

Jeg tror din structur, ifølge dig, bør de ud som dette:

Fold kodeboks ind/udKode 

Personligt mener jeg at det er en overforbrug af div's, men det er jo smag og behag.

Håber jeg har været til hjælp.

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2007 19:20 af Bruger #4414
1)Ja det er #site og #container

2)Jeg har slettet det da i ikke skal bruge URL'en til noget :)

3)Ok! Det har jeg bare altid brugt men det skal jeg huske!

4)Det er derfor at jeg uploader fonten til serveren... :)

5)Onyx er en skrifttype, som jeg også uploader, (men tror nu jeg bruger en anden..)

6).. :)

7) Ok, kan godt se det nu, med hensyn til overforbrug af divs, bruger jeg det til at opdele emner så det er letter at redigere med PHP og MySQL nå jeg når til at have designet færdigt, men tak for hjælpen!

t