PhP nybegynder mangler "opstartspakke" løsning

Tags:    php

Hej Fora. Har produceret min hjemmeside i Dreamweaver engang i fordumstider. Det KØBTE program mistede jeg for 3 år siden og vil nu til at programmere i PhP, da jeg har læst og hørt at det bare er sagen. Er der nogen af Jer der ved den bedste måde at komme igang? Jeg vil blandt andet gerne have lavet login og password beskyttelse på nogle få sider. Alle bud er meget velkomne. På forhånd tak til Jer alle. :o)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bare læs nogen tutorials.. :)
Her på sitet.
phpartikler.dk
og google f.eks.: "PHP tutorials"
Hvis du vil programmere på din egen pc. skal du nok downloade XAMP el.lign. bare søg på "XAMP"

Hej Steffen,

Som Jakob også siger, er en af de bedste måder at komme igang at læse nogle tutorials.

Start med at finde dig et projekt. Det kunne for eksempel være at du vil lave en gæstebog med login til. Det kræver ikke så meget og dækker mange af de grundlæggende ting i php og SQL.

Har du ikke et webhotel så skal du hente XAMP som er apachee mysql og php samlet i en pakke. Derudover skal du bruge en writer, du kunne selvfølgelig vælge at bruge notepad men personligt kan jeg godt lide noget auto indryk og farver på koden.

Jeg bruger PHPDesigner 2007 Personal, den er gratis til privat brug.

Kort PHP intro:
http://www.spoono.com/php/tutorials/tutorial.php?id=8

Kort MySQL intro:
http://www.spoono.com/php/tutorials/tutorial.php?id=44

Generelt har spoono.com nogle meget gode tutorials.

php.net vil du heller ikke kunne undvære. Det er selve dokumentationen til php, og fungerer som glimrende opslagsværk, hvis du f.eks. skal bruge en funktion i forbindelse med array skriver du bare array i søgefeltet og så finder den dokumentation om array og dets nærliggende emner. Der er ligeledes nogle tutorials man kan bruge.

Jeg vil fraråde dig at finde større færdiglavede scripts og benytte til indlæring da de somregel er skrevet af erfarne folk som skal vise hvor gode de er ved at lave så indviklet kode som muligt.

Held og lykke med det, har du nogle spørgsmål kan du altid kontakte mig :)

Tak skal du have Jakob for din besvarelse, det vil jeg hermed gøre

Hej Frank. Rigtigt mange tak for den udførlige beskrivelse, det er simpelthen alletiders!! Jeg hopper "ud i det"!

t