Diskplads

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Jeg har et meget træls problem.

Jeg har lige installeret et spil på min PC, men når jeg prøvet at starte det siger den følgende fejlmeddelelse "You have 24MB free disc space. Thief requires 35MB. Thief cannot run."

Jeg syntes at det lyder meget underligt, min PC er rimelig ny og har 1GB RAM og 112GB hardisk. Spiller jeg prøver at køre er fra 1996, så det er ellers rimeligt gammelt.

Hvad skal jeg gøre?

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det første du må gøre er jo at undersøge om det er korrekt at der ikke er mere diskplads. Sørg for at tømme papirkurven og foretag evt. en diskoprydning, afinstaler programmer som du ikke længere har brug for, etc.

Under alle omstændigheder lyder det mærkeligt og jeg ville nok prøve at afinstallere spillet og installere det igen og hvis det ikke virker vil jeg brokke mig til producenten.

Uh. Det er jo lidt advanceret at sige hvad der står. Der linkes vært fald på siden til følgende sider som først og fremmest kan hjælpe:

Troubleshoot (ved ikke om du kan finde dit problem):
http://www16.brinkster.com/salvage/thief/darkengine.htm

Thief hader multiprocessorer. Så hvis du har sådan noget så prøv denne lille tutorial:

Til sidst informeres der også om at man bør sætte Vista til at køre programmer som i Windows 2000 (har hørt at man kan gøre det, men spørg mig ikke hvordan)

Jeg prøvede at tømme papirkurven, og så virkede det. Men efter at jeg havde spillet nogle minutter frøs skærmen, og jeg blev nød til at lukke det med jobliste. Kan det også skyldes manglene diskplads?

Lyder monster underligt? Køre du vista? Tror mere det er fordi at Thief ikke fungerer til Vista.

Jeg har lavet en lille søgning på Google og fundet denne tråd som viser at du vært fald ikke er den eneste der har problemer (hvis din pc kører vista):
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=27046

Har ikke læst tråden igennem. Men der finder du nok dit svar på om du kan få det til at lykkes.

Lyder monster underligt? Køre du vista? Tror mere det er fordi at Thief ikke fungerer til Vista.

Jeg har lavet en lille søgning på Google og fundet denne tråd som viser at du vært fald ikke er den eneste der har problemer (hvis din pc kører vista):
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=27046

Har ikke læst tråden igennem. Men der finder du nok dit svar på om du kan få det til at lykkes.

Ja, jeg køre Vista. Dit link ser da også glimrende ud, dum som jeg er forstår jeg bare cirka intet af det:(..

Kan du ikke prøve at forklarer det, på dansk?

Hvis det rent faktisk hjalp at tømme papirkurven kunne det tyde på at der rent faktisk manglede diskplads, så det jeg i første omgang ville gøre, er at sørge for at der rent faktisk er en pæn mængde diskplads til rådighed. 2-4 gb ledig plads, minimum, og husk at indholdet i papirkurven og sidefilen ikke bliver regnet med i den mængde ledig plads som windows siger du har. Det faktum at du kun har 1gb ram gør at windows vista, som har en kæmpe kerne, er nød til at lægge en betragtelig del af den på harddisken i en side fil, og det er kun noget af historien, andre programmer du har kørende bruger jo også hukkommelse. Jeg vil tro at din sidefil er mindst 2gb og formentlig op imod de 3, så sørg for at have nok plads ledig.

Nu vil jeg tage et hurtigt kig på Shafts link, og hvis jeg finder noget interessant vender jeg tilbage.

Jeg kon vist for sent ;) men du glemte noget:
"With Vista, I didn't find a "Windows\\system32\\dllcache\\" so you can just plop the imagecfg file in just "Windows\\system32\\" That worked fine on my end."

Hvad det helt nøjagtigt skal betyde ved jeg ikke. men der står at du skal putte en fil ved navn "image.cfg" i windows/system32 biblioteket.

Hvis det rent faktisk hjalp at tømme papirkurven kunne det tyde på at der rent faktisk manglede diskplads, så det jeg i første omgang ville gøre, er at sørge for at der rent faktisk er en pæn mængde diskplads til rådighed. 2-4 gb ledig plads, minimum, og husk at indholdet i papirkurven og sidefilen ikke bliver regnet med i den mængde ledig plads som windows siger du har. Det faktum at du kun har 1gb ram gør at windows vista, som har en kæmpe kerne, er nød til at lægge en betragtelig del af den på harddisken i en side fil, og det er kun noget af historien, andre programmer du har kørende bruger jo også hukkommelse. Jeg vil tro at din sidefil er mindst 2gb og formentlig op imod de 3, så sørg for at have nok plads ledig.

Hvor kan jeg se hvor meget diskplads jeg har ledigt? OG hvordan kan jeg få mere ledigt?

Jeg prøvede at køre det som et Windows 2000 program, og så skete det at der ligepludselig blev vist en intro film, som ikke blev vist før. Men efter den var det det samme igen, skærmen frøs hurtigt.

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 14:57 af Bruger #10113
Uh. Det er jo lidt advanceret at sige hvad der står. Der linkes vært fald på siden til følgende sider som først og fremmest kan hjælpe:

Troubleshoot (ved ikke om du kan finde dit problem):

Thief hader multiprocessorer. Så hvis du har sådan noget så prøv denne lille tutorial:

Til sidst informeres der også om at man bør sætte Vista til at køre programmer som i Windows 2000 (har hørt at man kan gøre det, men spørg mig ikke hvordan)

Jeg forstår bare ikke hvad det jeg skal gøre, og når jeg prøver at udpakke filen til Windows\\system32\\ siger den: Windows kan ikke gennemføre udpakningen. Stien til destinationsmappen kan ikke være relativ. Angiv en anden sti.

Jeg var åbenbart ikke helt så dum som jeg troede. Jeg fik det endelig til at virke.. Nu skal jeg så bare prøve om det også virker med Thief 2.

Jeg kan stadig ikke få Thief 2 til at virke.. Kan det måske være fordi at jeg springer step 3 over, det forstår jeg nemlig ikke!

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2007 21:38 af Bruger #10113
<< < 12 > >>
t