Anbefalet 'første language'

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hej allesammen ! =)

Altså jeg har leget lidt med diverse sprog, men aldrig rigtig gået videre med det, da jeg helst vil starte med et nemt sprog , som der er lige til at lære !
Så kunne i anbefale et kode sprog som er godt for 'newbies' ?
Mange tak ! Pixi.

EDIT: Software sprog !

Indlæg senest redigeret d. 02.12.2007 21:15 af Bruger #11115
Web/software?

Web:
HTML+CSS+PHP

Software:
til begyndere? Python eller Java. Selv valgte jeg C++ til at starte med og det har jeg ikke fortrudt. Men det er måske ikke lige det nemmeste sprog at starte med.

Web/software?

Web:
HTML+CSS+PHP

Software:
til begyndere? Python eller Java. Selv valgte jeg C++ til at starte med og det har jeg ikke fortrudt. Men det er måske ikke lige det nemmeste sprog at starte med.
Et software sprog , ja =)
Vil da kigge på python =)

Flere meninger fra folk ,tak :D

Der er stor efterspørgelse på både java og C#, derfor kan disse to sprog være meget gode at starte med

har selv aldrig kigget så meget på java, men til C# har microsoft følgende værktøj, som er iddelt til at få et indblik i sproget
http://www.microsoft.com/express/vcsharp/

Jeg vil da helt klart foreslå Java.
Det ligner også C# ret meget, men har den fordel at du kan lave applets med den..:)

Det skal egentlig bare være det sprog som er ALLER nemmest at lærer. For hvis jeg kan finde ud af et sprog , så burde det være lidt nemmere at lære de andre , mere avancerede sprog =)
Get my point ?
Så hvad er det aller nemmeste sprog ?

Hvis du først har lært et sprog, er det nemt at lære alle andre. (Ok. Ikke lisp måske:))

Da jeg havde lært ASP tog det mig cirka 2-3 dage at lære PHP. Det er ikke det at kunne syntaxen, der er det vigtige. Det vigtige er at kunne programmere. At have den rigtige tankegang.
Den får du hverken nemmere eller sværere, ved Java, C#, C++, etc.

vil sige at det er ret lige meget om du vælger C# eller Java, men vil anbefale dig en af de to... C++ har den svaghed at det kan være svært at gennemskue, hvis man kommer "udefra"...

Både Java og C# har meget godt materiale rundt om på nettet (google er din ven), så prøv at google dig lidt frem og se om du kan finde en guide til en af de sprog som DU kan forstå, og så vælg det sprog

Ikke for at lyde helt vildt dum , men jeg troede JAVA var noget web noget ? xD
Syntes altid man hører Java omkring browser og sårn =)
Forklar venligst

Forklar venligst

Det er JavaScript eller JavaApplets.

Når du eks. får en popupbox op fra et side er det typisk lavet i javascript. Hvis du spiller et spil på nettet kan det være en java aplett.

Java er også et alm. programmeringssprog hvor du kan lave programmer til windows mm.

Forklar venligst

Det er JavaScript eller JavaApplets.

Når du eks. får en popupbox op fra et side er det typisk lavet i javascript. Hvis du spiller et spil på nettet kan det være en java aplett.

Java er også et alm. programmeringssprog hvor du kan lave programmer til windows mm.

Link til vilke programmer jeg skal bruge samt nogle online guides ville være fantastisk (helst med billder !)

<< < 123 > >>
t