Gemmer alt der står uden at trykke.

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at få nogle koder der gør at foreksempel en editbox's caption gemmes når man lukker programmet. Når den starter skal den netop komme det samme op i en edit som der var skrevet før.
Tæksen skal helt gemmes i selve programmet (programmet exe fil.

Kan jeg også bruge den i andre komponenter??????????

Jeg ved godt at jeg ikke giver så mange up. men vis du syns det er for lidt så lad vær at svare.

Men det er jo bedre end intet.



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også bruge registreringsdatabasen til det. Det er der også en artikel om her på udvikleren.dk



Koden til at skrive til en ini fil kunne være:
MyINI.WriteString('Setting', 'Tekstcaption', edit1.Text);

Og når du så skal læse den, skriver du:
edit1.Text := MyINI.ReadString('Setting, 'Tekstcaption', ' ');

Du skal huske at have oprettet INI objeket og alt der der med at skrive hvad ini filen skal hedde.. Alt det, finder du som nævnt i en artikel her på udv.dk der hedder Start på INI filer

Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

[Redigeret d. 26/01-04 20:00:22 af CHadi]



Jeg ved ikke helt hvordan du vil gemme det i en .exe fil, men gem brug INI filer, det er den bedste løsning! Kig på de 3 artikler der er her på udvikleren.dk om INI filer.. hvis du får problemer, så spørg da ;)
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Tak for svaret.
Ser lige om der kommer flere svar jeg kan bruge.
Prøver også lige at læse artiklen.
Jeg ved heller ikke hvordan jeg skulle kunne gemme det i exe filen.
Men vis jeg laver den der ini fil, Vil den så automatiosk gemme sig i samme mappe som programmet?????????

ses



Nej. Den vil gemme sig i windows mappen hvis du ikke selv definere hvor den skal gemmes (Jeg gemmer dem altid i C:\\)



Tæksen skal helt gemmes i selve programmet (programmet exe fil.


Windows vil ikke blive glad, hvis du forsøger at gemme noget i exe-filen, mens programmet kører. Hvis du kun havde behov for at læse fra .exe-filen, så kunne du anvende ressource-filer (*.res), men hvis du også vil gemme, så bliver du nød til at gøre det i en anden fil. Med mindre du selvfølgelig vil lave noget rigtig slam, og det kan jeg ikke forestille mig at du vil :)

/MHA


[Redigeret d. 27/01-04 11:56:18 af MHA]



Nej...
Tak for jæres svar.
Det er moske et stort spørgsmål, iligevæl.
De artikler om ini er desværre meget svære at forstå og da jeg er en lille noob i delphi og programmering kunne jeg godt tænke mig at finde en bedre artikel et sted på nettet eller sådan noget, vor de fortæller om det.
Jeg har købt en god bog om delphi på 500 sider og bruger den meget til at slå op i. Bagerst i bogen er der et ragister hvor jeg kan finde alt. Men hvad skal jeg slå op efter?????
Ini findes ikke heller ikke ini filer. Og gemme og læse, ja der kommer en masse normale ting om eksempel hvordan du gemmer en memo's tækst med en savedialog.

Så hjælp mig med at finde et godt ord i bogen.

Må unskylde at jeg har prugt så maget tid og så får 7 up.
Men det er jo jer selv der vælger om i vil skrive.

Tak for de svar.



Det kan jo være, at der nettop i din bog ikke står om Ini filer... Men hvad med noget med Skrivning til en fil? Eller kig under ressource filer
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Tillyke Chadi.
Jeg fandt det.
Tak for hjælpen.
Læser det lige.
Men er det der resscu.... files det samme som det der ini???????

Og som det sidste:
Jeg er trat af at få at vide at dit lykketal er 2959.
Hvorfor skal vi havde det af vide?????????????

Men tak for alt.
Jeg giver nu poingende ud, som jeg syns i har fortjænt det.




Tillyke Chadi.

ehh.. hvorfor tillykke?


Og som det sidste:
Jeg er trat af at få at vide at dit lykketal er 2959.
Hvorfor skal vi havde det af vide?????????????

Hmm... det er vel bare mit forum signatur.. Det er der da vel ikke noget galt i at have :S

Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



<< < 12 > >>
t