bøger

Tags:    diverse

hovsa:P postede vist lige forkert første gang

Jeg har kigget lidt på nogle bøger som jeg overvejer at købe men ville lige hører om der er nogen der har læst dem eller kender noget til dem?

http://www.jbpub.com/catalog/9780763726768/ http://www.jbpub.com/catalog/9780763717735/ http://www.jbpub.com/catalog/9780763740597/

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ikke læst nogle af bøgerne, men jeg har brugt rigtig meget tid på at læse reviews o.lign. Så hvis jeg ikke har hørt om dem er de formentlig ikke meget værd.

Den eneste jeg måske har hørt om (der er en lille klokke der ringer) er "Introduction to 80x86 Assembly Language and Computer Architecture" som vist skulle være ok, men når det er sagt vil jeg påstå at det er en af den slags bøger man ikke skal bruge penge på. Lån den på biblioteket istedet.

Nuvel, hvad jeg egentlig ville sige var at jeg som sagt kender til en hel det gode bøger, afhængig af hvad det er du vil have fat i, så hvis du kommer med nogle pointere kan jeg give dig en liste.

Hej Felix,

De bøger nævnt der er ganske glimrende. Men jeg vil da gerne beskrive lidt mere - så bliver det lettere at vurdere i forhold til behov. Jeg gider ikke at folk overtager en af mine bøger og føler at de ikke fik en fair deal.

Computer Networking skal man dog kun tage hvis man vil have en teoretisk tilgang og forståelse af computernetværk, og internet datagrammers strukturer fremfor praktisk kode eksempler til det. Den er lidt tung læsning, og starter meget basic samtidig. Smag og behag, men da jeg har 2 vil jeg gerne forhandle prisen yderligre.

Computer Organisation and Design er mest til hvis man er til elektroniske kredsløb, og beskriver hvordan man kan designe en MIPS processor. Designet kan man så sidenhen efterprøve, eksempelvis med SimSys byggeblokke i C++. SUPER bog hvis man vil lære om computer arkitektur - derfor den er slidt og fås ekstra blligt. [Jeg har købt den i hardcover, hvilket er eneste grund til at min gamle er til salg]

Assembly Language Magic er glimrende til at lære assembler kode fra. Men idet jeg skulle benytte det til MIPS arkitekturen hovedsageligt, og Computer Organisation and Design også lærer MIPS processorens assembler sprog var den lidt et fejlkøb. Har skimmet bogen og prøvet et par eksempler, som virker. Og bogens beskrivelser er rigtig gode.

C++: How to Program (jeg har en del andre C++ bøger og andre sprg bøger) er en klassisk C++ lærebog. Hvis man ikke foretrækker online guides er Deitels bøger rigtig gode at lære fra - De starter dog på begynder niveau, så erfarne programmører fra andre sprog vil finde dem langtrukne. Så denne skal du kun overveje hvis du er en begynder, ellers har jeg en anden reference.

Med venlig hilsen
Ieet

ehh ja..

jeg leder egentlig efter noget i samme dur. Noget om internetprotokoller, noget om algoritmedesign og lidt om assembly. Og hvis det er kunne jeg også bruge noget der fortsætter hvor bogen "programming in c++" slutter. Så
hvis du gider så bare lav en liste, det ville være en stor hjælp

Hej Dan,

Jeg kan jo gøre reklame for et par bøger som jeg har liggende. Hvis du kan finde priserne billigre end det angevet i paranteserne ved Ny i kvalitet, får du det 20% under den fundne pris.

Desværre kender jeg ikke de bøger som du har listet, men dem jeg har er anbefalet til IT-ingeniør studiet eller Datalogi studiet.

Computer Networking
A Top-down Approach Featuring the Internet
Edition: 3
Af: Ross, Keith
0-321-26976-4
Tilstand: 100% ny, Hardcover
Pris: 530,- (normalt 669)

Computer Networking
A Top-down Approach Featuring the Internet
Edition: 3
0-201-97699-4
Tilstand: 100% ny, Hardcover
Pris: 450,- (normalt 550)

Computer Organization and Design
The Hardware/Software Interface
Edition: 2
1-55860-491-x
Tilstand: Brugt, Slidt.
Pris: 150,- (normalt 480)

Assembly Language Magic
Programming for the 8088-80386
Af: William H. Murray & Chris H. Pappas
0-673-38766-6
Tilstand: 100% ny
Pris: 150,-

Med venlig hilsen
Ieet

C++: How to Program
Af: Deitel, Harvey M.
0-13-089571-7
Tilstand: Brugt Forsigtigt.
Pris: 550,- (normalt 718)

accelerated c++ har fået ganske god omtale, men der er ikke nogen bog der beskriver hele sproget.
Hvis du vil ned på hardware niveauet på et tidspunkt er: "The Indespensable PC Hardware Book" af Hans-Peter Messmer et musthave.
Hvad netværksprogramering angår har jeg selv haft problemer med af finde gode bøger i den retning. "Windows Sockets Network Programming" skulle dog være ganske god, men hvis du vil vil lave netværksprogrammering til andre platforme kan jeg desværer ikke hjælpe.
Hvis det kun er protokollerne du er interesseret i ville jeg ikke gå ud og bruge penge på en bog om emnet, jeg er sikker på at der er massere af god dokumentation på nettet.

Assembly er jo et fantastisk sprog, men det er desværer ikke hver dag der kommer nye bøger til verden om emnet. Mange af de eksisterende bøger er enten forældede eller mangelfulde. Det afhænger også af hvad dine intentioner er. Assembly er normalt ikke noget man vil begynde at rode med i vore dage medmindre man skal programmere hardware, operativsystemer el.lign. Hardwarebogen kommer naturligvis meget ind på emnet. Kort og godt, jeg tror ikke at jeg kan anbefale andet end intels og amds manualer. De er lidt tøre, men de beskriver alle instruktionerne.

Algoritme design... Der tør jeg ikke anbefale noget, men andrew tanenbaum har vist skrevet et par gode bøger om emnet, jeg kan dog ikke love noget.

Det var hvad jeg lige kunne finde på i skrivende stund, men nu er jeg på vej i seng.

Håber jeg har været til nogen hjælp.

Imponerende liste Leet ;)

Jeg vil lige nævne at fordi en bog bliver brugt på et specifikt studie betyder det ikke at den er god, faktisk forholder det sig ofte omvendt.

t