Mangler inspiration!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
For at blive god til et programeringssprog kræver det naturligvis at man skrive en masse programmer i det, men så er der lige det med inspirationen.

Jeg er ganske habil til c++ hvad konsol applikationer angår så min forespørgsel lyder ganske enkel som følger:

Kan/vil i komme med nogen gode idéer til hvad jeg kan udfordre mine ringe evner med?

Kravende er enkle.
1. Skal være brugbart. "Hello world!" o.lign. dur ikke.
2. Skal være konsol baceret.

Håber i kan hjælpe med inspirationen.

På forhånd tak
Felix

17 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har læst lidt på netværks programmering og det ser ikke ud til at det er noget jeg skal begynde at rode med. Der er simpelt hen for mange compiler og platform afhængige faktorer.

Hej Felix,

Der er ikke behov for nogen HTML parsing i den del som jeg skal benytte der. Den skal benyttes til at hente TXT dokumenter igennem HTTP forespørgsler og så vide dem på skærmen.

Parsing funktionalitet skal jeg også bruge, som en af de mange mindre opgaver, men det er ikke HTML. Det kan vi komme til senere, der er 4 af disse parsing opgaver, hvor 2 af dem er lette, en middel og en som er advanceret ;)

Et samarbejde om mindre opgaver lyder skønt. Og hvis du er frisk, så leder jeg også efter freelance programmører til større opgaver senere.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Jeg har sendt dig min MSN addresse. Prøv ikke at e-maile mig på den, jeg har ikke e-mail addressen, kun MSN'en.

Hej igen Felix,

Jeg spammer lige. Det sværere er at åbne en socket forbindelse til webserveren. Jeg forventer ikke at den virker uafhængigt af platform, men kodet til Windows systemet ogderfor virkende unde XP og Vista. (Benytter selv Microsoft Visual Studio .net 2003)

Håber at du stadig har interesse for at gøre forsøget.

Med venlig hilsen
Ieet

Felix, er du inde i hvordan steams virker? Hvordan man laver en buffer til en string stream eller andet? Ved du hvordan man laver en klasse og derefter laver en iterator, udfra iterator pattern?
Du kunne jo give dig i krig med at lave et socket bibliotek som bruges ligesom en string stream, og derefter udbygge den til at hente en hvilken som helst fil ned via http.

Nej det er netop problemet. Jeg ved en masse og kan en masse, men jeg er ikke dybt inde i noget. Jeg kan sagtens læse mig til det så længe det er forklaret ordenligt, men ofte er det ikke tilfældet.

Jeg har sat mig ind i streams og hvordan de er opbygget. Jeg har tilmed købt en bog hvor hele STL biblioteket er deklereret i, og som giver forklaring på hvordan man laver en given implementation. Det er spændende må jeg sige, for det giver en viden om hvordan det ser ud under motorhjelmen.

Hej Felix,
jeg kan se alle de forslag der er, er til lidt større projekter. Hvis du gerne vil lave noget overskueligt og blive bedre til at programmere, hvad så med at prøve UVA?

http://icpcres.ecs.baylor.edu/onlinejudge/

De har flere hundrede programmeringsopgaver (nogle af dem temmelig udfordrende!), og du kan få din source code tjekket online for at se om du har fundet en optimal løsning. Der er også et arkiv over opgaver stillet til programmeringskonkurrencer.

Derudover er de designet så man lærer vigtige programmeringskoncepter mens man arbejder.

Mange af opgaverne er lige for svære til mig (jeg har også skrevet 3 ud af 5 under c++), men du kan jo sagtens være langt bedre.
Først og fremmest er det en meget overskuelig, og uudtømmelig, kilde til programmerings-sjovs-inspiration.

<< < 12 > >>
t