Mangler inspiration!

Tags:    c++

<< < 12 > >>
For at blive god til et programeringssprog kræver det naturligvis at man skrive en masse programmer i det, men så er der lige det med inspirationen.

Jeg er ganske habil til c++ hvad konsol applikationer angår så min forespørgsel lyder ganske enkel som følger:

Kan/vil i komme med nogen gode idéer til hvad jeg kan udfordre mine ringe evner med?

Kravende er enkle.
1. Skal være brugbart. "Hello world!" o.lign. dur ikke.
2. Skal være konsol baceret.

Håber i kan hjælpe med inspirationen.

På forhånd tak
Felix

17 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Da jeg startede med at programmere i Java lavede jeg følgende program:

Et program som læser alle mp3 filer i en given mappe (og mappens undermapper), og skriver forskellige oplysninger om sangene enten til skærmen eller til en fil (et genererer et html dokument).

Et af de første programmer jeg lavede i C++, var et supermarkedesprogram. Jeg havde en lang fil med en masse produkter og så nogle tal til hvert produkt. Inde i programmet kunne jeg så skrive et varenummer ind og så blev det tilføjet til min indkøbsvogn og så kunne jeg så til sidst se hvor meget jeg havde købt for.

Måske ikke helt så brugbart, men man lærer diverse teknikker.

Du kunne jo lave et simpelt spil så som kryds & bolle, tetris eller, som mange laver i starten, et simpelt tekstbaseret RPG?
Alle spillene jo laves i konsollen uden spektakulær grafik, så der kan man fokusere på strukturen i programmet.
Hvis du vil have lidt inspiration, kan du eventuelt besøge en af verdens største spilsider, <a href="http://www.gamedev.net">GameDev</a>

Lav et operativsystem! :D

Hej Felix,

Jeg har en hel del forskellige mindre applikaioner jeg godt kunne bruge. Du kan enten skrive og høre mere, eller du kan starte med at lave følgende:

En konsol applikation som forbinder til en fil et givent sted på internettet, igennem HTTP protokollen, og derefter henter filen og skriver den ud på skærmen.

Niveauet på projektet er ikke så stort. Og jeg glæder mig til at se koden til det.

Det skal ikke være en hemmelighed at det vil blive en del af et system som jeg vil benytte, men jeg er ret sikker på at du vil finde opgaverne interessante og jeg skal nok løbende komme med forslag til hvordan de kan formes til noget som også er brugbart i stand-alone.

Med venlig hilsen
Ieet

@JanC
Slet ikke et dårligt udgangspunkt, men jeg synes at mangler et mål em mål. Hvad skulle jeg bruge det til?
Som sagt et godt udgangspunkt at tilpads sværhedsgrad.

@Niklas
JA man lærer jo noget lige meget hvad man programerer, men det her er vist ikke lige sagen ;)

@Felix
Må sige at Mp3 tag programmet faktisk er en af de programmer jeg selv har lavet, som jeg bruger oftest. Kører programmet én gang om ugen, og har på den måde hele tiden en up2date liste af min musiksamling (i html format om let kan vises til andre).

@Nicolai
Det er en idé jeg har overvejet mange gange, men... ja, jeg ved ikke, måske bliver det det...

@JanC
Jamen det er jo fedt så, men jeg har ikke brug for en opdateret liste med hvad jeg har liggende af musik.
Jeg har dog overvejet at udvide konceptet til en database aktig ting med musik genre, tags, komponister, etc.
Tror det vil være tilpas udfordrende, men ikke noget jeg ikke kan håndtere.

Hvis du bare skal lave noget mere eller mindre "tilfældigt", så lav det Ieet foreslår!
Der er 2 grunde:
For det første kommer det i produktion, og bliver rent faktisk brugt til noget. Der er ikke noget være end at lave noget, som ikke bliver brugt til noget. Det smadrer alt motivation.
Desuden kommer formodentlig også til at snakke med Ieet (som btw er en rigtig hyggelig person), og han kan helt sikkert give dig nogle gode tips mm.:)

@Jeppe
Det er forsøgt, men det jeg er ikke dedikeret nok. Det tager utrolig lang tid og man skal være fortrolig med assembly og intels mærkværdige memorymanegement. Desuden er C++ ikke det bedste udgangspunkt.

@leet
Hvis det er sandt at du har så meget du gerne vil have lavet kan det sagens være vi kan arrangere et samarbejde, så længe altså er mindre opgaver.
I eksemplet du taler om er der så brug for nogen for for html parsin etc. eller er det bare rå tekst der skal vises?

<< < 12 > >>
t