Tags:
diverse
Hej..
Jeg skal bruge en funktion, som får et billede til at skifte.
Billedet er på alle mine sider, men jeg vil gerne have billedet til at skifte med andre billeder - ligesom reklamer skifter på websider hver gang man klikker på et andet link.
Jeg ved ikke hvor mange billeder..
Jeg har selvfølgelig indsat billedet i et dokument som et koblet til alle siderne, så når jeg redigerer i dokumentet redigeres alle siderne...
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Hej Claus,
De fleste sådanne billede rotationer er tidsstyrrede i banner reklamer. Der står en server som retunerer billedet til den pågældende tid. Dermed skal der en form for tildsstyrring på klokkeslet (og eventuelt en database) til at kontrollere billedeskiftet...
Det er muligt at efterligne i JavaScript ved at benytte now() og mod % opratoren til at sætte betingelser for skift af billedet.
Har desværre ikke lige tid til at lave det, men det er der sikker andre her der gør.
Med venlig hilsen
Ieet
0
0
Tak for svaret, men problemet er at når en ny side loades starter billedserien forfra. kan det ikke gøres sådan at billedet kun ændres ved at en ny side uploades. Altså ligesom reklamer på hjemmesider - hvor en ny reklame kommer frem når en ny sides loades
0
Okay ja. Tak skal du have..
Andre indput er velkomne
0
Jeg kunne delvist bruge svaret, så tak.
pointene er dine