PHP, MySQL

Tags:    php

Hej udviklere.
Jeg er ved at lave et "Joke site", men mangler lidt hjælp.

Min "select":
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kunne godt tænke mig at istedet for under www.cubu.dk/k1.php at alle joksne bliver hvis på samme side, ¨så man skal klikke f.eks blondinen. Så når man klikker kommer der et popup vindue, eller lign frem.
Eller måske siden kommer til at hedde:
www.cubu.dk/k1.php?$id hvordan gør man så den selv opretter en .php?$id, hvis man nu tilføjer flere jokes?
Håber i kan hjælpe..

Hilsen martin.
Ejer: Cubu.dk

Hej Martin,

Jeg er desværre slet ikke sikker på hvad du mener.
Hvis der ingen andre svar kommer, er det sikkert derfor.

Med venlig hilsen
Ieet

Dette skulle gerne forklare i grove træk, hvordan du henter og viser en række vha. et id fra en url.

Fold kodeboks ind/udKode 

Gnu = Pwnage!

Jeg mener at, når en bruger tiløjer en joke, så skal jeg ikke lave en side der hedder f.eks www.cubu.dk/kat1/1.php
Jeg mener om man kan lave at når der er en der har tilføjet en joke, så opretter "serveren" selv en side, f.eks www.cubu.dk/joke.php?id=$id

Den henter altså dataen fra ID i MySQL databasen.
Så "Serveren opretter selv en side og tilføjer linket til www.cubu.dk/kat1.php
Så kommer der f.eks: "blondinen" og et link der linker til den side som er blevet oprette automatisk?

Hilsen martin

Det er vel bare at bruge $_GET, altså at sige: $id = $_GET["id"], her vil $id så blive lig 2 hvis url'en fx er: www.cubu.dk/joke.php?id=2

Hej;P
Jeg skærer det lige ud i pap :P hehe..
Jeg er en gæst, som går ind på www.cubu.dk og tilføjer en joke, under kategorien blondiner(tabelnavn:kat_2), så skal min side automatisk, lave en side der hedder www.cubu.dk/k1.php?id=$id
Hvor den trækker $id ud fra MySQL, databasen.
Når den har oprettet et link som f.eks k1.php?id=1, så tilføjer den et link på www.cubu.dk/k1.php så der kommer alle jokne til at stå?

Hilsen amrtin :P

Hej Martin,

Jonas har ret.
Du skal benytte $id = $_GET["id"], og så lave en betingelse til hvilken joke der skal hentes og vises som et udtræk fra databasen.

Eftersom det er en opgave som er lidt større end 3 minutters programmering, og kræver mere kendskab til din hjemmeside og hvad der ligger i databasen, regner jeg ikke med at du skal forvente at se den fulde kode postet her.

Edit: GNU har postet grundlaget til en sådan kode allerede.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 24.11.2007 14:48 af Bruger #12836
Oki , mange tak alle sammen, i har squ været hjælpsomme! :P

t