Køb af Delphi 2

Tags:    delphi

Jeg fortsætte lige her, for det point system havde jeg ikke styr på :lol:

Hvor stor forskel er der på den "rigtige" delphi og Turbo versionen?

Hvor meget kommercielt frihed har jeg med Turbo versionen?

Jeg er ved at installere turbo versionen på en Windows Vista, men det giver lidt problemer. Er der nogen der har erfaringer med dette?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Delphi 2 er vidst mere end 10 år gammelt. Turbo er også håbløst forældet så det ville jeg nok holde mig fra. Delphi eksisterer ikke længere, det er overtaget at det der hedder CodeGear. Prøv at kigge på det istedet.

Hej Anders,

Det kommer meget an på hvad du vil lave hvad du skal vælge. Til defleste hobby projekter virker Torbo versionen glimrende...

... og i den anden tråd linkede jeg til en download af en trial version af den fulde.

I bund og grund er det smag og behag - det du går glip af er ale de smarte mods og pakker der er til Delphi, idet at disse ikke kan benyttes i Turbo versionen. Dette gør udvikling af større projekter en hel del mere irriterende, med mindre man foretrækker at gøre det hele selv.

Turbo delphi svarer meget til delphi 7, hvor du bl.a. kan arbejde med databaser. "Screenshots" kan ses her...
http://blogs.codegear.com/nickhodges/index.php?p=26687

Ps. Det rygtes dog at det er muligt at installere pakker alligevel med nogle gamle filer oveni TurboDelphi.

Pps. Husk at du kun kan have eet Turbo produkt installeret af gangen.

Meget en gentagelse af sidste post. Men TurboDelphi BURDE virke i Vista.

Med venlig hilsen
Ieet

Dog driller den installation stadig. Den skal bruge .NET framework, men det er installeret og aktiveret.. Så her jeg jeg strandet lige nu :'(

Hvis du har installeret alle prerequisites så burde det kunne installeres lige ud af landevejen

Ps. Det rygtes dog at det er muligt at installere pakker alligevel med nogle gamle filer oveni TurboDelphi.

Det er blevet rettet så man ikke kan i den version man henter nu her. Dog kunne man i den første, som sikkert stadig flyder rundt på nettet et sted(og på min anden harddisk :) )

Delphi 2 er vidst mere end 10 år gammelt. Turbo er også håbløst forældet så det ville jeg nok holde mig fra. Delphi eksisterer ikke længere, det er overtaget at det der hedder CodeGear. Prøv at kigge på det istedet.

:lol:

En lille skrive bøf. Jeg havde en tråd jeg fik lukket om Delphi. Denne skulle nok ha heddet Køb af Delphi version 2.

Jeg ved CodeGear har det nu! Jeg er dog i tvivl om jeg skal gå efter den gratis Turbo Delphi eller den "rigtige". Jeg vil gerne ha lidt info om disse inden jeg vælger den gratis eller 500£ til den "rigtige"

Kan se jeg lige fik byttet rundt på lidt. Turbo Delphi er nyt, tænkte på Turbo Pascal :D.

Hej Anders,

Det kommer meget an på hvad du vil lave hvad du skal vælge. Til defleste hobby projekter virker Torbo versionen glimrende...

... og i den anden tråd linkede jeg til en download af en trial version af den fulde.

I bund og grund er det smag og behag - det du går glip af er ale de smarte mods og pakker der er til Delphi, idet at disse ikke kan benyttes i Turbo versionen. Dette gør udvikling af større projekter en hel del mere irriterende, med mindre man foretrækker at gøre det hele selv.

Turbo delphi svarer meget til delphi 7, hvor du bl.a. kan arbejde med databaser. "Screenshots" kan ses her...
http://blogs.codegear.com/nickhodges/index.php?p=26687

Pps. Husk at du kun kan have eet Turbo produkt installeret af gangen.

Meget en gentagelse af sidste post. Men TurboDelphi BURDE virke i Vista.

Med venlig hilsen
Ieet

Fedt link. Det hjalp meget.

Dog driller den installation stadig. Den skal bruge .NET framework, men det er installeret og aktiveret.. Så her jeg jeg strandet lige nu :'(

Nu er jeg ikke hjemme vant i Vista endnu, da jeg lige har fået denne maskine. Det er lækket, men der er irriterende ændringer !

Kan se jeg lige fik byttet rundt på lidt. Turbo Delphi er nyt, tænkte på Turbo Pascal :D.

Uhh Turbo Pascal.. Lige efter hulkortet :lol:

Det minder mig om den gode gamle mainframe og PL1 dagene..

Jeg fandt det her, men er ikke kommet videre..

http://stigr.wordpress.com/2006/10/23/finally-how-to-install-turbo-delphi-on-vista-rc2/

Jeg har prøvet at installere Framework v1.1, men den vil ikke lade mig installere det. Hvis jeg bare ligger den fil i system32, så vil installationen af Turbo Delphi ikke starte :evil:

Fjerner jeg den fil, så skriger den stadig efter et Framework v1.1, og der er Framework 3.5 på den her Vista nu.

Har I nogle ideer?

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2007 15:33 af Bruger #12843
t