Php læring (:

Tags:    php

Er ret træt af at lave hjemmesider i html og paint. Derfor vil jeg hører om nogle af jer evt. kender torial pages til at lære php, eller evt. hjemmesider i photo shop cs2.

fetterlein@live.dk

På forhånd tak.

Hey Christian,
hehe kan jeg godt forstå ;)
Paint er ikke ligefrem det bedste i denne verden.

Jeg søgte lidt på Google og fandt bl.a. dette:
http://www.photoshopcafe.com/tut_web.htm

Det er på engelsk og har ikke lige læst dem igennem, så tør ikke spå om kvaliteten, men der er da lidt at gå efter.

mht PHP så kig her på udvikleren.dk og gør flittig brug af http://dk.php.net/manual/da/

Håber det kan bruges :)

Hej Christian,

For at forbedre din grafik kan jeg anbefale at dy leder efter paintShopPro og guides dertil. Derudover gør "EyeCandy" plyginen det let at lave en masse forskellige effekter.

Med hensyn til PHP guides, foretrækker jeg selv enten bøger som kan ligge ved siden af til at slå op i, og ellers følgende link:
http://www.tizag.com/phpT/if.php

Til det kan jeg anbefale at du køber en eller flere af følgende bøger af mig (hvid du finder dem billigre end den angevne pris ved NY, kan du trække 20% af prisen du finder dem til og så få den pris).

Internet and World Wide Web How to Program
Af: Deitel, Paul & Goldberg, Andrew
0-13-124682-8
Tilstand: 100% ny
Pris: 590,- (normalt 728)

HTML and XHTML
The Complete Reference
Af: Powell, Thomas A.
0-07-222942-x
Tilstand: 100% ny
Pris: 250,- (normalt 329)

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2007 19:06 af Bruger #12836
Beginning ASP 3.0
Af: Buser, D.
0-7645-4363-6
Tilstand: 100% ny, Hardcover
Pris: 320,- (normalt 405)

hmm, hvorfor en bog om ASP, når han vil lærer PHP? ;)

På good-tutorials.com er der mange tusinde Photoshop tuts, godtnok på engelsk ;)

snip

Til det kan jeg anbefale at du køber en eller flere af følgende bøger af mig (hvid du finder dem billigre end den angevne pris ved NY, kan du trække 20% af prisen du finder dem til og så få den pris).

snip

Jeg anbefaler du får et los i løgene.

De bøger du lister er langt fra de mest relavante for det han vil lære, der findes masser af fine PHP guider her på udvikleren.dk og på andre sider på nettet. At læse bøger som SQL og World Wide Web howto program hjælper ham formodentlig ikke meget mere end at trutte i et horn foldet af papir. Så find et andet sted at afsætte dine bøger.

Hej Loke,

Noget af en ubehagelig måde at fremføre et synspunkt.

Først startede jeg med at henvise til en online guide. Men nogle folk finder bøger lettere at benytte til at lære fra.

Jeg anbefaler ham en bog om ASP, fordi at det er lettere at lære end PHP, for de fleste der ikke har programmeret i forvejen.

World Wide Web, How to Program forklarer hvordan grundlæggende funktionalitet i en del forskellige internet orienterede programmeringssprog virker.
http://www.deitel.com/Books/InternetWebScripting/InternetWorldWideWebHowtoProgram4e/tabid/2048/Default.aspx

SQL er nødvendigt for at kunne strukturere database forespørgsler, som benyttes i stortset samtlige hjemmeside systemer. Det er selvfølgelig ikke de primære bøger til hjemmeside funktionalitet.

Og igen, folk her er, eller burde være, gamle nok til selv at vurdere deres behov. Men folk bør også være modne nok til at henvende sig på en ordentlig måde. Det var på ingen måde skjult at der i bog-tilbudene var skamløs reklame.

Med venlig hilsen
Ieet

Men hvis han gerne vil lære PHP skal du da ikke få ham til at skifte over til et andet sprog. Ja, ASP er nok nemmere, til gengæld er det nemt som begynder at lave sikkerhedsfejl i det og desuden kan det ikke en brøkdel af hvad PHP kan.
I øvrigt vil jeg mene at jeg er en ganske habil PHP-bruger og jeg har aldrig læst andet end de par PHP-artikler der er her på udvikleren. Så bøger er ikke den eneste vej frem.

Hej Loke,

Noget af en ubehagelig måde at fremføre et synspunkt.

Først startede jeg med at henvise til en online guide. Men nogle folk finder bøger lettere at benytte til at lære fra.

Jeg anbefaler ham en bog om ASP, fordi at det er lettere at lære end PHP, for de fleste der ikke har programmeret i forvejen.

World Wide Web, How to Program forklarer hvordan grundlæggende funktionalitet i en del forskellige internet orienterede programmeringssprog virker.
http://www.deitel.com/Books/InternetWebScripting/InternetWorldWideWebHowtoProgram4e/tabid/2048/Default.aspx

SQL er nødvendigt for at kunne strukturere database forespørgsler, som benyttes i stortset samtlige hjemmeside systemer. Det er selvfølgelig ikke de primære bøger til hjemmeside funktionalitet.

Og igen, folk her er, eller burde være, gamle nok til selv at vurdere deres behov. Men folk bør også være modne nok til at henvende sig på en ordentlig måde. Det var på ingen måde skjult at der i bog-tilbudene var skamløs reklame.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Ieet

Ikke en mere ubehagelig tone en din salespitch.

Du anbefaler ham en bog om ASP fordi du tilfældigvis ligger inde med det skrammel. ASP er hverken nemmere eller sværere at lære end PHP. Tilgengæld er ASP en uddød teknologi, hvilket MS selv har nævnt flere gange, og alt respekt for det. .NET er tusind gange bedre.

SQL på det niveau er fuldstændig underordnet, langt de fleste webhosts har alligevel kun en halvgammel MySQL hvor stored procedures, foreign keys og alt det andet sjove ikke er understøttet.

Folk burde være modne nok til ikke at forsøge at afsætte sit lort hvor det er irrelavant.

Hej Jonas,

Jeg er uenig i din kritik af ASP. Men det er en gammel debat, som jeg ikke vil tage.

Din ros til online tutorials er jeg delvis enig i.
Man kan blive en ganske habil koder ved hjælp af de gode online guides (som er lige så gode som en bog). Det kræver dog oftest ekstra arbejde med eksterne resourcer, udover guiden.

Yderligere lægger online guides alt for let til at der bliver lavet en blind copy-paste. Og motivationen er oftest lettere at få efter at 400,- er lagt til en bog.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Loke,

Det var en noget mere holdbar post. Jeg kan dårligt sige noget til hverken kommentaren om ASP eller SQL der. Hvorfor startede du ikke bare med at sige det.

Indlæget med bøgerne i denne tråd vil få fjernet ASP pg SQL bøgerne.

Med venlig hilsen
Ieet

t