Jeg må holde med Kasper på den her. At blokere for denne type sites i skolerne er hverken udemokratisk eller kinesisk. Det er ganske vist irriterende for både artobrugeren og arto selv, men det må folk leve med.
Shafh, jeg ved du mener det godt, men jeg vil påpege at hvis man voldtager et argument for meget i sager hvor det ikke hører hjemme, så mister det sin slagkraft. I denne sag er der 100% tale om et praktisk hensyn, uden nogen former for politik indblandet. At kalde det censur er voldtægt af ordet censur, og fører til sænket troværdighed når vi næste gang bruger dette ord i forbindelse med noget IT-politisk. Spar på krudtet til de ting der rent faktisk berører vores ytringsfrihed, og tag diskussionerne der istedet.
Det man skal diskutere er hvorvidt det teknisk er den rigtige løsning at blokere for Arto. Personligt synes jeg det er en lappeløsning, og at problemet burde angribes fra en anden vinkel af, men jeg synes ikke det på nogen måde er grænseoverskridende. Allerhøjest kan det illustrere en mistillid til skoleleverne, men jeg synes ikke det er slemt i forhold til at det kunne være så meget værre.