>Jamen Kasper. Det her har da ikke noget som helst at gøre med overvågning eller ej.
Det med overvågningen var blot en del af mit eksempel, da jeg ved at det er en af dine mærkesager - det synes jeg at jeg gjorde ret klart?
>Det er da en sag om politik, og moral. Jeg syntes absolut jeg har min argumentation i orden og jeg påpeger jo ren faktisk også kun en fejlagtig konklusion hos en anden bruger. Du har 100 % ret i at Kina er et land, hvilket skole ikke er det. Men politik foregår også på skolerne jo ikke. Og derfor er det da også forståeligt at man snakker om dens politik - især når skoler jo også er en del af den offentlige sektor.
"Og lige gyldig om arto ikke er aktuelt i forhold til undervisning så er er udemokratisk og sætter Danmark i samme bås med for eksempel Kina. Altså de bruger jo omtrent nogle argumenter der er lige som dit."
Du sammenligner danske skoler og Kina, og påstår at de bruger samme argumentation. Jeg påpegede blot at det var en ringe sammenligning. Et land har et langt større ansvar for hvad der er moralsk i orden når det kommer til censur, og som andre også har påpeget, så er det jo ikke af politiske årsager at arto.dk bliver udelukket. Skolerne lukker ikke af for Arto.dk fordi de frygter at der bliver talt dårligt om skolerne på sitet - de gør det fordi de mener at det forstyrrer det formål som skolerne har, nemlig at undervise børnene, uden at de mobber hinanden ud. Det kan man være enig i eller ej, men det har intet med Kina eller andre "censurstater" at gøre
>Hvorfor skal vi her på udvikleren.dk nægte at diskuterer IT-politik, når et nyhed ligger op til det?
Det skal vi BESTEMT heller ikke, og jeg synes at det er en vanvittig drastisk konklusion at lave, ud fra det jeg har sagt. Jeg synes blot at man skal holde sig til emnet, og forsøge at holde sig inden for normerne når man drager paraleller imellem forskellige sager - to ting som jeg synes du har været knap så god til. Det betyder dog på ingen måde at jeg synes at du skal holde dig væk fra disse debatter - tværtimod. Men jeg vil have lov til at påpege når jeg synes at du bevæger dig lidt for langt ud - det er også en del af det at debattere
Mvh.
Kasper (TSW)