Datalog

Tags:    snak

Hej.

Skal Lave en DOSO (Den Obligatoriske Selvvalgte Opgave) snart på min efterskole, og Regeringen har bestemt at den skal handle om et emne inden for det man gerne vil uddanne sig til. Overvejer selv at blive Datalog og vil derfor skrive om programmering og uddannelsen til Datalog.
Derfor kunne det være fedt vis der sad en Datalog som jeg kunne spørge/interview indenfor overstående emne.
Personer der har erfaring indenfor programmering kan også bruges :D

//Thor

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Lyder da fedt.
Det letteste svar er vidst bare; ask away.

Privat post sendt.

offtopic spørgsmål:
Hvad har regeringen tænkt sig at man skal skrive, hvis man endnu ikke har besluttet sig for hvilken uddannelse man vil have?

Det er jo bare en måde at beskrive en opgave på. om man skrivber om det man gerne selv vil uddanne sig til eller om en helt anden uddannelse tror jeg ærlig talt de er ret ligeglade med.

Hvis du vil lave noget meget teoretisk (med en snert af matematik) så kunne du jo skrive om regulære sprog (regulære udtryk) og endelige automater, det er der ihvertfald et helt kursus om det på datalogi studiet i Århus. Det der er fedt ved denne opgave er at stortset alle beviserne er konstruktive i den forstand at de giver en algoritme der er lige til at implementere, f.eks. giver beviset for at udtrykskraften for regulære udtryk og endelige automater er den samme, dig en algoritme så du kan oversætte imellem disse. Beviset for at vise om en automat er minimal giver en algoritme til at minimere sådan en. osv.

Men den er måske lidt vel stor at bide over.

I lidt samme dur, men knap så teoretisk, kan du kigge på Kontekst frie grammatikker, og lave et program der genererer tilfældige sætninger, det er faktisk ikke så svært (det svære er at få sætninger til at give mening!).

Jeg tror regeringen har valgt, at man skal skrive om det man gerne vil uddanne sig til. pga. at man derfor kan komme hurtigere gennem systemet, og tjene nogle penge man kan betale skat af.

Indlæg senest redigeret d. 20.11.2007 21:44 af Bruger #12835
Er det ikke ligesom man skulle skrive i gamle dage i 10?
altså en beskrivelse af hvor og hvordan man kan uddanne sig til det man ønsker og en beskrivelse af hvorfor?

Personligt lavede jeg engang et site der beskrev IT ingeniørs uddannelserne, hvor jeg inddrog DTU og IHK og beskrev deres uddannelsesmønster, fra start til afslutningen med ens Bachelor. :)

Ved ikke om man også skrev det samme i gamle dage i 10.

Men lyder som om du skrev mere om uddannelsen. Hvorimod jeg skal fokuserer mere på et emne inden for en uddannelse. Da lærene også selv har sagt at de næsten springer det om uddannelsen over, da det ikke er det der er det relevante.

t