Mysql hjælp

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udKode 
Hei. Jeg er igang med at lave et PHP spil.
Men jeg har et problem, f.eks når én skal have penge, lad os sige han har 100 kr i forvejen, så hvis jeg tilføjer 100 mere så står der ikke 200 kr, men der står:
100 kr
100 kr

Hvordan får man databasen til at lægge det sammen?..

Håber i kan hjælpe:P

Her er lidt kode:
Koden til at vise "valuta":
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er koden til tabellen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Martin

Hej Martin.

Det ser ud som om du laver en tabel for hver bruger i dit spil?

Ville det ikke være mindre komplekst at hav en enkelt tabel for alle brugere, og så en række data i den tabel for hver bruger?

Hvis der står 2 gange 100, så er det fordi du har lavet en insert når du tilføjer valuta til din bruger, istedet for en update.

I din opdate bør du sige noget i stil med "update $username set valuta = valuta + 100" hvilket vil gøre at MySQL øger værdien i valuta med 100.

Jeg vil dog stadig anbefale at du istedet for $username har en enkelt tabel (f.eks. users) og en kolonne med deres spille identitet (id).
Så kunne den update blive noget i stil med "update users set valuta = valuta + 100 where id = $username" og din select noget i stil med "select * from users where id = $username".

Så er det lidt simplere at overse din database og lave statistik og andre data-øvelser senere.

medmindre selvfølgelig at det er et eller andet med bogholderi, så skal han lave inserts når han ændrer valuta for en spiller, men en SELECT SUM(valuta).... :D, så kunne det også give lidt mening at have en tabel for hver bruger(sparer 1 kollone), men ikke meget.

Hej.. Tak. Men det er første gang jeg "laver" et spil:P
Så jeg kan ikke finde ud af dem med ID. hehe...
Tak for hjælpen:

t