C++ compiler

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej alle

Jeg kan lidt C++, men har ikke haft mulighed for at programmere i c++ siden jeg fik Ubuntu. Jeg kan nemlig ikke finde en god compiler. Jeg har prøvet KDevelop, men det virker ikke (kan ikke debugge/execute programmet), og det laver oven i købet et hav af filer.

Jeg kunne godt tænke mig et hvor det ikke er så svært at compile, lave nye projekter og hvor der kun kommer en executable fil og en .cpp fil.

håber i vil hjælpe så jeg kan komme videre med udviklingen.

Valgrind kan du også downloade seperat. Men den har jeg også fået integreret i Kdevelop. Faktisk meget nemt, da man bare skal hente den via fx aptitude eller det pakkesystem du nu bruger.

Tusind tak alle sammen.

Jeg vil foreløbig prøve G++ og Datas teknik, men jeg ser meget frem til dine artikler Martin, da jeg også gerne vil have en debugger.

Hvis du vil debugge, skal du have en -g på din kommando.
Altså:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det inkluderer debugging informationer. Du kan derefter køre
Fold kodeboks ind/udKode 

for at debugge det.

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2007 15:39 af Bruger #132
heeey data det virker ikke helt... Jeg kender ikke filsystemet i Ubuntu, så jeg kan ikke finde hej.cpp, der er gemt i dokumenter.

Jeg har Ubuntu.

g++ -g /stien/til/din/fil.cpp

Ja... men hvor begynder stien???

Ja... men hvor begynder stien???

Et sted i /home/brugernavn. evt kan du skrive det som "~/" som henviser til dit eget home directory. ~/Documents er et bud.

Hvis du cd'er ind i den givne mappe, som filen ligger i, og skriver pwd, så får du stien til mappen. Eneste du så skal gøre er at tilslutte filnavnet. Så har du den absolutte sti til din fil.

<< < 12 > >>
t