Brugernavn ændring

Tags:    php

Hej
- Jeg har lavet et community og vil gerne have lavet sådan at man kan ændre sit brugernavn lige som på arto, men der er bare det ene problem!
- Ser i når man trykker gem så gemmer den det, men så når man går ind i en andens gæstebog så vism na har skrevet et besked der før man ændre brugernavn, så står sit gamle brugernavn der. Nogen der ved hvordan man gør sådan at det automatisk ændres også? (:
- Håber i forstår .

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey,
hvordan gemmer du brugernavnet i posts?
normalt vil jeg foreslå dig bare at gemme en unik identifier, i form at et ID, eksempelvis et brugernummer som aldrig ændres og som automatisk incrementer i db'en.

Når du så skal vise posts, så linker du de 2 tables, så den henter brugernavnet fra brugertabellen ud fra ID'et, ved brug af innerjoin :)

kan du give et eksempel? (:

Du kan bruge innerjoin som Ken siger, eller også lave et ekstra kald hver gang gæstebogen vises - lidt langsommere ja, men måske lidt lettere at forstå for nybegyndere.

Nu kender jeg ikke din database opbygning, men dette er et hurtigt eksempel.

I gæstebogs tabellen gemmer du ikke brugerens navn i hver besked, men derimod brugerens ID. Dette felt kalder vi UserID. I tabellen over brugere antager jeg at brugerens brugernavn er gemt i feltet UserName

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette burde give dig en fornemmelse af hvordan det kan gøres.

Indlæg senest redigeret d. 18.11.2007 21:16 af Bruger #6788
t