Din Mening

Tags:    grafik webdesign

Hej

Jeg har nu sammen med en anden lavet et design til http://www.ungnewz.dk som jeg godt kunne tænke mig at få lidt kritik af, siden er ikke færdig udviklet, så alle funktioner som er på siden er ikke driftdygtige.

vil os gerne om hvad i synes kan gøre bedre

9 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Min personlige mening:
fed effekt med striberne i baggrunden af logo- fint logo.
Jeg er enig i ovenstående kommentar om farvevalget. jeg synes lidt jeg kommer til at tænke voksen og kedelig- næsten bank layout.
For at give det et mere ungt og "pang"-agtigt look ville jeg bruge orange eller lime-grøn som den mest brugte farve. Gerne sammen med hvid. Eller en form for magenta/pink agtig måske sammen med Cyan/turkis.

Eller du kan beholde teamet med det blå, men swushe det lidt mere over i blå-grøn som havet i en tegnefilm- hvis du forstår (#33666)- agtig fx...

Giv gerne listerne ude til venstre lidt CSS. en flot Verdana eller Helvetica er en god ung font. Og giv den lidt space over og under (padding?) så det ikke står så klemt.
Ellers flot, og godt initiv. :)

Bimbom

Det ligner en blanding af goth, cartoon og corporate stil. Det holder sørme ikke. Det bedste der er, er headeren uden de der skrå ting og teksten.

Hvis i skal have held med jeres site, burde i nok sætte jer ned og tænke igennem hvem det er i vil nå ud til og så arbejde ud fra den type personlighed.

Her er lidt hjælp til farvevalg:
http://www.cisl.dk/farvernes_betydning.htm

Kan godt lide farvetemeat, men synes dog at selve logoet er lidt for stort (bredden er fin). Den krøllede tekst ("De nyeste nyheder for unge") ville jeg skrive med en anden mere letlæselig font. I loginboksen skal der nok være lidt margin, så teksten ikke "klistrer" op ad kanten.

Jeg synes banneret er lidt for i øje faldende

For det første, så passer baggrunden og banneret slet ikke sammen. Desuden er de der buer i banneret (de orange)lidt kandtede, det syntes jeg ser uprofessionelt ud.

Også den krøllede tekst, som nævnt før, skulle gøres en lille bitte smule (1 eller 2 px) større, samt en anden og letlæselig skrifttype.

Add lidt padding til "Login", "Generelt" og "News Katagorier" boksene, så der kommer lidt luft.

Så syntes jeg også du skulle gøre det lille grønne "C" logo i footeren en smule mindre, så det har samme højde som teksten.

Desuden ville jeg også eliminere den lille hvide linje, som er under banneret og før borderen.

Jeg kan godt lide de runde hjørner i bunden af designet, det giver lige en ekstra finish.

Indlæg senest redigeret d. 18.11.2007 22:04 af Bruger #11631
Jeg undre mig lidt... På min computer er brugernavnsfeltet og passwordfeltet for langt, så det går ud over siden. Tror ikke det er pga. FF da nogen i så fald ville have gjort opmærksom på det. Måske fordi jeg har widescreen.

se her:
http://nrzero.110mb.com/wrong.htm

Indlæg senest redigeret d. 19.11.2007 14:22 af Bruger #11748
Er det logoet, baggrunden, rammen hvor indholdet er.. eller er det bare generelt designet's opstilling

Tak for de mange kommentar...

Kasper = jeg har opdateret lidt i det, da jeg synes at logoet var for grim til selve designet,, Hvor ser du den hvide linie mellem banneret og borderen.,

Jakob S-L = jeg har desvære ikke mulighed for at teste siden med widescreen.. da jeg ikk selv har widescreen Skærm.. men slevfølgelig skal det os virke optimalt med det...
evt. hvilken browser bruger du..

ang. det lille C logo, så forbliver det i den størrelse i 4 måneder endnu,, og efter vil det forsvinde..

Jeg har ændret logoet.. til et mere let læslig.. og den er måske for lys..

Evt. flere kommentar er meget velkommne

Tak for svare bimbom.. jeg vil vidre give din menning til min designer... :D ,

Vi arbejder lige nu på at gøre det mere stil rent.. og noget mere ungt at navigere rundt i ..

Deri er der blevet tilføjet nogle nye funktioner.. og subdomæner med andet design. osv.. Vi kæmper lige om at nå vores mål at blive færdig til jul

t