Design

Tags:    grafik webdesign

<< < 123 > >>
Hvilket design synes I bedst om?
(tænk ikke på sproget og indholdet generelt)

http://www.stiern.com/v3

eller

http://www.stiern.com/v4

I må meget gerne komme med ris/ros til begge designs...

Det er sjovt. Jeg er syntes klart at v4 er bedre end v3. Først og fremmest syntes jeg at at v3 er alt for firkantet. Men syntes også at den gule farve ikke passer til baggrunden.

V4 er rigtig pæn. Måske lidt for kendt en opbygning, til at man bliver fascineret men absolut flot. Kan godt lide mange af dine faidninger. De er lavet diskret. Hvis jeg skal sige to ting jeg ikke er så vilde med i det design, men let kan ændres, så vil det være faidningen i baggrunden. Ville den bare være ensartet. Og så Overskrifterne på siden (på forsiden eks.: "Nyt i artikler"). Lad vær med at bruge PS til at lave overskrifter med.

Er du kommet til at bytte om på v3 og v4? v3 er den grønne med fades og en flydende boks, v4 er den gule... Ang. overskrifterne er det taget til eftertragtning.

Og så Overskrifterne på siden (på forsiden eks.: "Nyt i artikler"). Lad vær med at bruge PS til at lave overskrifter med.

Mig bekendt kan man ikke få en cross-browser løsning i javascript eller css, som ser ligeså godt ud, hvis han skal have skygger.

Ej ups. Du har ret Peter. Det er mig der bytter rundt. Jamen så er jeg jo enig med jer alle ;)

Tænkte det nok :)

Tjekker lige op på det med baggrunden, så det bliver en ensartet farve, og får ændret overskrifterne til alm. tekst.

Tusind tak for alle kommentarerne. Hvis der er nogen der har andre, må I meget gerne sig til :)

Var lige inde på din webside, shafh... Det er ikke nogen kritik, men nu siger du jo, at den gradient der er på min baggrund skal være en farve i stedet. Men på din side er der også en gradientbaggrund. Vil bare lige høre hvad kravene til en gradientbaggrund er for at den er acceptabel og ikke-forvirrende?

Mig bekendt kan man ikke få en cross-browser løsning i javascript eller css, som ser ligeså godt ud, hvis han skal have skygger.

Det er heller ikke et krav, at der skal være skygge. Og et eller andet sted er det vel unødvendigt, da siden så bare tager længere tid at loade.

Men tror du har ret i, at der ikke med CSS og JavaScript kan laves ligeså pæne skygger.

Du skal stadig huske at gøre v4 om så man kan se den i IE6

og man må gå ud fra at folk efterhånden har opdateret til IE7

Det var da den største fejlagtige antagelse. :)

her er lidt statistik:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

...

Logoet er klart bedst. Desværre hænger logo langt fra sammen med resten af designet på begge versioner. Det kunne være super cool, hvis der blev brugt noget mere energi på designet og at idéen fra logoet blev genbrugt noget mere.
Det er utrolig meget firkantet.

Der er ikke nogle af de to designs der er kvalitetsmæssigt bedre end det andet. Dog er det gule meget krævende for øjet og det mørke mindre krævende. Så et eller andet sted er det mørke vel bedre. :)

Indlæg senest redigeret d. 17.11.2007 17:52 af Bruger #10216
synes bedst om v3, tror at v4 kunne blive meget irriterende med den baggrund ligesom en foregående poster sagde, ville dog godt have haft en eller anden effekt i v3's menu når jeg hover over menu items.

<< < 123 > >>
t