Design

Tags:    grafik webdesign

<< < 123 > >>
Hvilket design synes I bedst om?
(tænk ikke på sproget og indholdet generelt)

http://www.stiern.com/v3

eller

http://www.stiern.com/v4

I må meget gerne komme med ris/ros til begge designs...

v4 er bedst.

Jeg kan bedst lide farvetemaet i v3, men v3 har altså nogle konsistensproblemer. For det første kan mine øjne ikke lide overgangene, og så hænger menuen frit i luften på en måde jeg ikke synes er fed.

v4 er derimod gennemført og konsistent hele vejen igennem.

EDIT: min eneste hage ved v4 er at du bruger javascript til dine hovers. Det er ikke nødvendigt, den slags kan CSS sagtens klare for dig.

Indlæg senest redigeret d. 17.11.2007 14:26 af Bruger #8223
v4 er sådan set også et af mine gamle designs, og den skal nok opdateres kraftigt alligevel Den er lavet i tables og ikke divisions, og det skal også ændres. Hvilken browser bruger du, for ved at IE6 viser v3 på en meget mærkelig måde. Og hvilke overgange kan du ikke lide?

jeg bruger Firefox på en Linuxbox.

Jeg kan ikke lide det at baggrundsfarven ikke er lige mørk alle steder(Firefox har det med at gøre billeder en smule lysere end farver, selvom de er sat til at have samme farve)

Derudover så synes jeg den flydende menu er irriterende, fordi jeg simpelthen ikke kan se nogen designmæssig grund til det. Det virker som uprofessionelt blær, og det er skidt indtryk at give.

Derudover synes jeg at overgangen mellem sidemenu, mainbox og topmenu er dårlig. Kontrasten skriger i mine øjne og giver mig lyst til t forlade siden med det samme.

Okay, tak for kritikken. Jeg tager det op til overvejelse. Andre?

HELT KLART v3! Punktum.

Den anden er fin, men v3 ser genial ud. Du kunne med fordel eksperimentere med nogle flere farver i v3.
Personligt hader jeg når sider ligger i en lille kasse, som v4 gør. Prøv også at skifte til en anden baggrund i v4. Det kan godt være fordi man skal vænne sig til den, men den virker irriterende i starten.

Det lader til at der er delte meninger om siderne. Mathias, kan du lide at boksen i højre side bryder ud over kanten?

Nu sidder jeg på arbejdet og gider derfor ikke lige tjekke siderne i firefox, men v3 er da helt ødelagt i IE6, håber i hvert fald ikke den skal se sådan ud, så i mine øjne må det blive v4, da multi browser design er det vigtigste.

Ja. Det er helt klart vigtigt at afgrænse de forskellige områder, og når nu det er noget "extra-information" synes jeg at det er den helt rigtige stil:)

Nu havde jeg ikke set at den ikke virkede i IE da jeg skrev min sidste post. Jeg vil helt klart medgive at den lige skal opdateres, så alle browsere kan være med.
Men lige nu er det vigtigst at få på plads, hvilket design, der skal optimeres.

I bunden af v3 har jeg skrevet at den er optimeret til IE7 og derover, af den simple grund at jeg bruger CSS3 og ikke CSS2 - IE6 understøtter ikke CSS3, og man må gå ud fra at folk efterhånden har opdateret til IE7? Det er dog planen at der skal være et php-script der checker om brugeren kommer fra IE6 eller derunder, hvor de så vil blive anbefalet at opgradere til IE7.

<< < 123 > >>
t