Sony Vegas problemer

Tags:    diverse

Hey!

Har hentet en demo af Sony Vegas Movie Studio Platinum 8.0, og det virker i og for sig udemærket (efter en geninstallering dog). Det eneste - og ret store - problem er, at jeg får en fejlmeddelelse, når jeg vil overføre film fra mit MiniDV-kamera via Vegas. Meddelelsen ser sådan ud:

"The device 'ASUS GSB' could not be opened.

Please make sure that it is turned on and is not being used by another application or user."

Jeg er med på, at det er noget med mit grafikkort, men så kan jeg heller ikke komme længere. Der kører ikke andre brugere eller programmer samtidig med Vegas bortset fra Messenger og så Vista (måske har det noget med Aero at gøre).

Er der nogle kloge hoveder derude, der kan gennemskue det?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm. Hvorfor tror du det er noget med dit grafikkort?

Hvilket format optager det kamera i? Og forbinder du via et USB kabel eller?

Måske skulle du prøve at kopiere filerne over på computeren, og så importere dem derfra.

Indlæg slettet af admin/co-admin!

Går ud fra, at det er noget med grafikkortet, men ved det naturligvis ikke. Regner bare med det eftersom den siger, at 'ASUS GSB' ikke kunne findes (grafikkortet er et Asus).

Som sagt er det et MiniDV-kamera og optager altså på bånd. Derfor kan jeg ikke overføre filmen udenom et program som f.eks. Vegas. Det virker dog, når jeg forsøger mig med Windows Movie Maker, men hvis jeg helt kan undgå dette (ekstremt ringe) program, ville jeg være ovenud lykkelig.

Det er et USB-kabel, ja.

Har du sikret dig, at du har de nyeste drivere installeret til dit grafikkort?

Selvom jeg ikke tror at det er problemet, så kunne det være, at du lige skulle chekke det :)

Computeren er helt ny og det samme gælder derfor grafikkortet. Jeg prøvede at geninstallere driverne, men det har ikke hjulpet.

EDIT: Det er nu lykkedes - efter længere tids kamp - at få skidtet til at virke. Fejlmeddelesen kommer stadig frem, men jeg kan altså godt få overført film til computeren. Nu har jeg bare problemer med lyden, men vil kigge på det på et andet tidspunkt. Det hjælper tit at få tingene lidt på afstand inden man arbejder videre.:)

Indlæg senest redigeret d. 17.11.2007 18:09 af Bruger #11010
Hvad med at poste løsningen, så andre også kan få glæde af den?

Well, ved faktisk ikke helt, hvad der skete, men kameraet besluttede sig for at installere en videodriver selv, så jeg ikke behøver at bruge ASUS GSB.

Der er som sagt problemer med lyden endnu, men har fået fat i noget support fra Sony. Vender tilbage, hvis de er til nogen hjælp.:)

t