Hjælp til online Hogwarts!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle.
Jeg går ud fra stort set alle ved hvad Hogwarts er, så derfor uddyber jeg det ikke mere. Jeg ved godt det er hårdt at ligge ud med sådan et stort projekt, men jeg vil så gerne i gang med det. Jeg ved en smule om html (ikke mega meget) og ved derfor også at det ikke er nok til at udfylde mine behov. Derfor søger jeg en samarbejdspartner der evt. kan hjælpe mig over msn, og selvfølgelig vil få del i det arbejde (og hvis det går rigtigt godt når vi når så langt den omsætning der forhåbentlig kommer:D). Jeg er villig til at betale for web host for at få eget domæne og sådan, jeg vil dog bare være sikker på at jeg har en der er villig til at bruge et par timer om ugen sammen med mig. Jeg er også udemærket klar over, at det ikke er noget, der bliver færdiglavet på en måned, og har derfor også tålmodighed. Nu lyder det nok som om at ham jeg søger skal lave alt, men sådan kommer det ikke til at foregå. Jeg er en type der nemt lærer, så hvis jeg bare bliver sat ind i tingene kan jeg lave en hel del selv.

Håber der er en venlig sjæl der har mod på at hjælpe mig, og alle de Harry Potter fans ude i verden der venter på et fejlfrit og perfekt online Hogwarts.

Skriv endelig tilbage :D

/Casper.

Men se det dog fra den lyse side, hvis du går igang med at lave spillet nu har du mere end 70år til at blive færdig med det til et tidspunkt hvor du kan offentliggøre det uden at bryde loven :).

ps det er 70år fra hun dør :)

Jeg synes det lyder som et sejt projekt. Du kan tilføje min msn, så kan jeg hjælpe dig lidt.(kig under min profil)

rolig nu jacob :) det kommer vel an på om han ønsker at lave et browserbaseret spil eller et 3d spil. Hvis det skal være browserbaseret kræver det jo langt fra lige så mange færdigheder. Et 3d spil ville være håbløst at begynde på hvis han du kun kender til html. Hvis du vil lave et browserbaseret spil vil jeg anbefale dig først at få helt styr på html og evt. css. Det kan du gøre på www.html.dk.

Når du har styr på det skal du lære et serverside sprog, så du kan gøre dine sider dynamiske. Jeg vil anbefale dig at læse lidt om PHP da det efter min mening er det letteste sprog at gå til som begynder. Har du mod på en lidt større udfordring kan du kigge på asp.net istedet. Det er lidt sværere at gå til som ny, men jeg synes klart det er et bedre sprog til større projekter.

Held og lykke med arbejdet :)

rolig nu jacob :) det kommer vel an på om han ønsker at lave et browserbaseret spil eller et 3d spil. Hvis det skal være browserbaseret kræver det jo langt fra lige så mange færdigheder. Et 3d spil ville være håbløst at begynde på hvis han du kun kender til html. Hvis du vil lave et browserbaseret spil vil jeg anbefale dig først at få helt styr på html og evt. css. Det kan du gøre på www.html.dk.

Når du har styr på det skal du lære et serverside sprog, så du kan gøre dine sider dynamiske. Jeg vil anbefale dig at læse lidt om PHP da det efter min mening er det letteste sprog at gå til som begynder. Har du mod på en lidt større udfordring kan du kigge på asp.net istedet. Det er lidt sværere at gå til som ny, men jeg synes klart det er et bedre sprog til større projekter.

Held og lykke med arbejdet :)

Helt enig. Jeg var under indtryk af at han ville lave et 3D onlinespil. Det er klart at et hvis der er tale om et browserbaseret spil er det noget helt andet.

<< < 12 > >>
t