Hjælp til online Hogwarts!

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle.
Jeg går ud fra stort set alle ved hvad Hogwarts er, så derfor uddyber jeg det ikke mere. Jeg ved godt det er hårdt at ligge ud med sådan et stort projekt, men jeg vil så gerne i gang med det. Jeg ved en smule om html (ikke mega meget) og ved derfor også at det ikke er nok til at udfylde mine behov. Derfor søger jeg en samarbejdspartner der evt. kan hjælpe mig over msn, og selvfølgelig vil få del i det arbejde (og hvis det går rigtigt godt når vi når så langt den omsætning der forhåbentlig kommer:D). Jeg er villig til at betale for web host for at få eget domæne og sådan, jeg vil dog bare være sikker på at jeg har en der er villig til at bruge et par timer om ugen sammen med mig. Jeg er også udemærket klar over, at det ikke er noget, der bliver færdiglavet på en måned, og har derfor også tålmodighed. Nu lyder det nok som om at ham jeg søger skal lave alt, men sådan kommer det ikke til at foregå. Jeg er en type der nemt lærer, så hvis jeg bare bliver sat ind i tingene kan jeg lave en hel del selv.

Håber der er en venlig sjæl der har mod på at hjælpe mig, og alle de Harry Potter fans ude i verden der venter på et fejlfrit og perfekt online Hogwarts.

Skriv endelig tilbage :D

/Casper.

Sådan et projekt tager en rimelig mängde tid, isär for en uerfaren udi webscripting.

Da jeg havde kodet PHP i et halvt år, tog det mig endnu et halvt år at lave sådan et projekt som du snakker om der. Det er ikke lutter lagkage, og kräver endnu mere arbejde hvis du skal göre det ordenligt(min oprindelige kode er fuldt af huller og grimme, grimme workarounds på problemer jeg ikke anede hvordan man löste ordenligt dengang).

Mit råd til dig er at gå i träning med mindre projekter. Lär dig PHP fra bunden, byg nogle gästeböger, nogle loginsystemer, og begynd så at kombinere disse ting. Når du er kommet lidt längere kan du lave flere gästeböger i samme database, og videre til at du kan lade indloggede brugere oprette nye gästeböger on the fly. Når du er nået hertil har du lärt at bygge et forum fra scratch, og så kan du begynde forfra med at bygge det, så det passer ind til et Hogwarts.

Ja, det kommer til at tage sin tid at läre, men erfaringen det giver, er det värd.

Okay tak for rådene. Er der et sted på nettet hvor man gratis kan lære alt det du nævner fra bunden?

Start her på Udvikleren.dk, og på http://hjemmesideskolen.dk/

For ikke at tale om ophavsret, holder jeg min mund :)

Regn ikke med, der er nogen der brokker sig, sålänge der ikke bliver lavet penge på det. Men rent juridisk har du ret. (også derfor samtlige navne mv. fra Harry Potter blev skåret bort i mit eget projekt, så kun det rå univers og ideen forblev tilbage.)

Hej Capser,

Ja det er en sjov idé. Din første forhindring er at det i omfang er kolo-enormt. Online spil er nogle særdeles komplicerede bæster.

Man skal være nærmest ekspert i grafik, scripting, netværksprogrammering, "alm." programmering. Hvis tingene/effekterne skal se nogenlunde realistiske ud så skal man også have en pæn viden om fysik, især kinenmatik/dynamik, for at kunne implementere noget der ser godt ud.

Og så har jeg slet ikke nævnt den enorme mængde af 3D-modeller du får brug for, eller hvis du tænker i 2D 2D-sprites.

Det er ikke fordi jeg vil tage modet fra dig, men sådanne et projekt tager omkring 30-50 mennesker flere år at lave - fuldtid!

Dit største problem er dog at ligeså snart du lægger noget offentligt ud på nettet vil du inden et par dage få tilsent et såkaldt cease-and-desist fra en hær af advokater som beskytter Rowlings IP. Du vil på ingen måde få love til at have det kørende.

Så mit råd til dig er at lave en kopi af universet, og sats lidt lavere til at begynde med. Lav f.eks. et simpelt 2D spil, eller hvis det skal være online så noget MUD/tekst noget.

Regn ikke med, der er nogen der brokker sig, sålänge der ikke bliver lavet penge på det. Men rent juridisk har du ret. (også derfor samtlige navne mv. fra Harry Potter blev skåret bort i mit eget projekt, så kun det rå univers og ideen forblev tilbage.)

Det er ligegyldigt om der bliver lavet penge på det. Hvis deres IP er truet vil de kræve det fjernet lige med det samme.

Men hvis man nøjes med at kopiere ideen og stemningen, er det noget andet.

Hej.
Det skal ikke foregå ligesom en computerspil, det skal jo bare foregå via nogle links på nogle sider og ikke at gå i et online computerspil...

Hvad er det lige du skal lave i dette "Hogwarts" spil?

Det er ligegyldigt om der bliver lavet penge på det. Hvis deres IP er truet vil de kræve det fjernet lige med det samme.

Men hvis man nøjes med at kopiere ideen og stemningen, er det noget andet.

Jeg siger ikke at det er lovligt, men hvis projektet aldrig bliver större end et lille fritidsprojekt, så er chancen for at de nogensinde finder ud af det, forsvindende lille, og risikoen for at de välger at göre noget ved det, nästen ligeså lille.

Iövrigt til folk der spörger om hvordan det skal fungere, så ved jeg hvad han snakker om. Denne type spil er ikke fullblown med animationer og den slags, det hele foregår i browseren, närmest som på et forum.

<< < 12 > >>
t