Kritik udbedes

Tags:    grafik webdesign

!!!NYT BILLEDE!!!
Jeg forsøgte mig med noget helt og aldeles andet:
http://dropdeadnow.dk/mal/texture30.png

Jeg står her med et design som ligner noget der er løgn men jeg ved simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jo mere jeg laver på det desto værre bliver det. Indtil nu hvor jeg så er gået helt i stå:

http://dropdeadnow.dk/mal/whatever.png

- og en gammel udgave med indhold:
http://dropdeadnow.dk/mal/ting3.png

Målgruppen er folk der maler og andre der kan lide at se på billeder. Primært unge.

PS. Bare giv den hele armen

Indlæg senest redigeret d. 15.11.2007 20:38 af Bruger #10608
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså, jeg siger ikke jeg har ret. Men jeg mener at alle hjemmesider gerne skal have lige meget på venstre side i forhold til højre side.

Altså, hvis alt grafik er på højre side istedet for venstre, jamen så føles hjemmesiden uroligende. I dit tilfælde syntes jeg der er lidt overvægt i venstre side, da logoet er meget stort. Og så evt. også at du har valgt at tegne sådan en kasse helt øverst til venstre.

Du kan vel godt bruger farverne du har. Den sorte syntes jeg har meget mærkant på din side, dog. Personligt ville jeg vælge nogle farver der passer til noget malleri/tegneri halløj.

Hvis jeg helt selv skulle vælge, så ville jeg måske vælge en lys grå baggrund, og en mørkere grå farve til strejer, som kan ligne nogle blyantsstrejer. Og så nogle typiske malerfarver: kraftig rød, blå osv. Ved ikke helt hvordan jeg ville få det til at hænge sammen. Men syntes man skal kunne se med det samme at det er en side om at tegne og male.

Jeg syntes da ikke at Logoet har den samme skrift som menuen. I menuen har du sådan en pæn håndskrift. I logoet, en meget computerskrift.

Uhh den side bryder jeg mig ikke om. Det første der falder mig i øjnende at du ikke har diagonal ligevægt på din hjemmeside. Det er utrolig vigtig du har det!

En anden meget vigtig ting er at man altid nådigst skal bruge rysten kanter og så videre (tænker på at du har skåret lidt af din kant og sådan. I langt de største tilfælde vil det bare føgles rodet og forvirende. Det kan i nogen tilfælde bruges, men syntes absolut ikke det er tilfældet her.

En tredje ting er at jeg ikke syntes at din farvesammensætnik passer 100 % (sort passer ikke). Og en aller sidste ting, så syntes jeg du burde prøve at være en smugle mere stilren, men stadig beholder nogle af de mere maleriske effekter, såsom den kreative font i menuen, og måske et lidt mere tegnet logo.

Ellers tror jeg enlig fint at siden her kan bliver rimelig pæn. Men der skal lige ændres lidt ;)

Indlæg senest redigeret d. 14.11.2007 22:28 af Bruger #5097
Hvad betyder 'diagonal ligevægt'?
Ikke de der kanter: tjek
Farvesammensætningen: Vil du sige de andre farver godt kan bruges, eller? - den sorte kan jeg leve uden, der var bare en der sagde at det gav en hyggelig hulestemning og det forsøgte jeg så at køre helt ud. Men kan den stadig godt være mørk? Altså den sorte.
Til logoet har jeg bare brugt samme font som ved menuen - med første bogstav større end resten og så lidt sort omkring for at man kan se hvad der står :)
Mener du at jeg skal lave det helt forkantet?

Tak indtil videre. (selvfølgelig også mange tak for at du skrev)

Jeg har taget noget af din kritik til efterretning, og er kommet frem til noget ret nyt som du kan finde i mit oprindelige, nu redigerede, indlæg. Hjalp det på det?

Absolut. Det her er meget mere behageligt at se på.
Syntes dog stadig ikke at menuen i venstre side er særlig pæn. Kunne du ikke, bygge den ind i indholdet, da den ellers føles som om den ikke er med i siden. Hvis du forstår hvad jeg mener

t