database program

Tags:    java

er der nogen der kan hjælpe mig med komme igang med et data base program.. hvilke metoder skal man bruge?

det skal være sådan at når jeg taster en elevs navn så kan man se hvilke opg. han/hun har afleveret.

på forhånd tak.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det nemmeste vil nok være at bruge php/mysql, men med mindre det er noget du vil have liggende online er det nok ikke særlig effektiv løsning.

Når databasen ikke skal indeholde mere end 20 elever, eller der omkring, tror jeg godt at jeg tør anbefale at oprette et table til hver enkelt elev, det vil under alle omstændigheder gøre det lettere at overskue.

Det du aller først skal gøre dig klart er hvordan du vil have din database struktur, fx.

allans table:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når alt kommer til alt er det faktisk utrolig let, men jeg har ikke den store erfaring med databaser.
Hvis du er frisk på at bruge php/mysql, er der mange gode guides både her på udvikleren, men også andre steder på nettet.

Det er bare med at komme igang, så tager det ikke lang tid at få løst problemet.

Hvis du derimod insisterer på at bruge java kan det godt vise sig besværligt. Jeg ved ikke om det forholder sig sådan, da jeg ikke har forstand på java og slet ikke i forhold til databaser, men jeg tror det.

Det var en meget kort problem definering.
Databaser kan være mange ting og dit problem kan løses på mange måder.

Tja, jeg har en liste over 20 elever. Når jeg så taster deres navn i min scanner , så sku der gerne komme nogle oplysninger om hvilke opgave de har afleveret og hvilke de ikke har.

håber det har givet et bedre billede

Når databasen ikke skal indeholde mere end 20 elever, eller der omkring, tror jeg godt at jeg tør anbefale at oprette et table til hver enkelt elev, det vil under alle omstændigheder gøre det lettere at overskue.

Øøøh...hvordan i alverden skulle det blive nemmere at overskue at have 20 tabeller end at have to-tre stykker med referencer imellem ?

Det du aller først skal gøre dig klart er hvordan du vil have din database struktur,

Enig, men hav én tabel til at indeholde informationer om den enkelte elev, incl. et unikt ID (primary key) som identificerer eleven.

Hav også én tabel, som indeholder opgaverne. Hver opgave har så en fremmed nøgle som refererer til den elev, som er ansvarlig for opgaven.
Du kan så have en tabel til at indeholde de forskellige fag, og en tabel som refererer elever til fag, og opgave tabellen kunne også have en fremmednøgle til fag-tabellen.

Måske du skulle spørge i "Database / SQL" forumet.

t