background-color: transparent

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Jeg er stødt på et problem. Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil have en gennemsigtig baggrund. Jeg bruger kode "background-color: transparent" men siden bliver ikke gennemsigtig i windows Explorer. Ved i hvilken kode man ellers kan bruge?

Kan du ikke bare lade väre at angive en baggrund overhovedet? Det burde göre det...

hvis du med siden ikke bliver gennemsigtig, mener at du ikke kan se skrivebordet under den, kan det såvidt jeg ved slet ikke lade sig gøre.
Dog nu når jeg har sagt det er der nok en der kommer med hvordan man gør det :P

hvis du med siden ikke bliver gennemsigtig, mener at du ikke kan se skrivebordet under den, kan det såvidt jeg ved slet ikke lade sig gøre.

Client-side kan man egentlig godt gøre sit browservindue transparent, men jeg tror ikke helt det er hvad spørger er ude efter

Jeg må indrømme at jeg også er noget forviret ang. dette problem.
Det eneste jeg kan forstille mig der kan være det egentlige problem, og så har du altså formuleret dig dårligt, er at du har problemer med at vise png filer med alpha transparency korrekt som baggrundsgrafik i IE5/6.

Hvis det er tilfældet så har jeg noget javascript som løser det problem.

EDIT:
Kom lige til at tænke på at det naturligvis kan være at det ikke er selve sidens baggrundsfarve du taler om, men istedet baggrundsfarven på div. elementer som tables, divs, etc.

Hvis det er sådan det forholder isg vil jeg bare gøre opmærksom på at du ikke skal forvente at kunne få det til at fungere i alle browsere. Istedet vil jeg anbefale at bruge et baggrundsbillede istedet for. fx. et png billede af størrelse 1*1px som kan håntere alpha tranparency.
Som før nævnt kan du få problemmer i IE5/6, men dette kan som sag let løses ved hjælp af javascript.
Fold kodeboks ind/udKode 

Gem dette i en fil og inkluder det i din html således:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2007 19:29 af Bruger #4414

Hvis det skal være rigtigt transparent må man da kunne se hvad der befinder sig bag skærmen...

Jeg er stødt på et problem. Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil have en gennemsigtig baggrund. Jeg bruger kode "background-color: transparent" men siden bliver ikke gennemsigtig i windows Explorer. Ved i hvilken kode man ellers kan bruge?

Jeg har et baggrund billede på side. Så insætter jeg en html fil på siden. Det er der jeg gerne vil have at baggrund i html filen skal være gennem gennemsigtig. Når jeg ikke skriver noget eller bruger background-color: transparent koden bliver baggrunden hvid

jeg tror jeg forstår, men css er stadig en rigtig dårlig løsning hvad det her angår.
Javascript burde kunne løse problemet, men jeg ved stort set intet om det.

Mit tidligere løsningsforslag kan også stadig bruges.

Asger, jeg forstår ikke helt hvad det er du önsker at opnå. Fortäl os hvilken sluttelig effekt du vil have ud af det, og så skal vi se om ikke vi kan finde på en nemmere og bedre lösning. For jeg synes umiddelbart det lyder som om du er ude i noget rod :)

har du evt. et link til siden, kunne jo være det var mere klart hvad du vil hvis man faktisk kunne se siden.

Ja jeg har et link www.login.langelundaps.dk

Jeg vil gerne have at den man kan se den billede i steden for den hvide baggrund. Jeg har prøvet at bruge den kode du har givet mig

<< < 12 > >>
t