Hjælp til at lave et ænkelt spil!!!!!!!!!!!!!!

Tags:    delphi

Hej med jer.
Har lyst til at lave et ganske enkelt spil uden nogen speciel form får grafik.
Hele spille ved jeg ikke hvordan jeg skal lave men det viktigste jeg vil er det første.

Her er iden til mit program:

I starten skal der komme en form hvor der er eksempel 4 editboxe.
Folk bliver bedt skrive spillernes navne i boksende og trykke på en knap.
Når der trykkes på knappen skal editboksende's visible ting gøre at de bliver væk og der kommer en ny editbox hvor at navnene vises hurtigt efter henanden og til sidst stoppe på et af navnende.
Vis der er nogen af editboxende i starten der ikke blev udfylt er den ikke med i denne (random løkke) så Der kun er det antal spillere som skrevet.

Dette var det viktigste.
Vis i har læst til at få en støre chanche på at få UP'NE så lav moske lidt videre:

Nå en spillers navn er fundet skal han/hun starte og navnet står øverst på formen.

Så skal han/hun trykke på en knap og et tal mellem 1-12 vises i en editbox. Bagefter kan han/hun trykke igen og en ny edit form viser et tal mellem 1-12.

Disse tal lægges sammen og skrives i en anden editboks, og en ny spille får sin tur.
Når alle har prøvet 1 gang vises poine i en topti liste som forsvinde for altid når formen lukkes.

Er dette mugligt............???????????



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at finde et tilfældigt tal skriver du random(tal) kan ikke lige huske hvordan du viser det og sån men det kan jeg skrive senere hvis du gerne vil have det. For et løkken kun tager dem der er udfyldt kan du bare bruge if edit1.text == ' ' og samme måde med de andre. Det er lidt svært at være præcis med koden når du ikke har noget det skal passe ind i.


Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Ok, jeg har skrevet lidt kode, som der kan arbejdes videre med.

Der skal indsættes to TTimer, 5 EditBoxe, 1 ListBox og 1 Button.

Fold kodeboks ind/udKode 


Det skulle i hvert tilfælde være starten til dit program

T dér



Er dette mugligt............???????????


Ja, det er ganske enkelt at lave. Hvis du viser os det stykke kode, du har problemer med, så vil vi sikkert være meget behjælpelige. Men så længe du ikke udviser nogen lyst til selv, at lave noget, så kan jeg ærligt talt ikke se, hvorfor vi andre skulle...

/MHA



Det er det jeg spørger om.

Jeg har ikke lavet nogen kode men spørger hvordan man kan lave tingende.

Får at få up'ne behøver i ikke at skrive det hele men bare noget af det du kan finde ud af..


Det viktigste jeg vil vide er:
Hvordan man laver en random løkke som skriver en af de to editbokses tekst. (Eller flere.)

Jeg vil også gerne vide hvordan man får løkken til at gøre sådan at vis der ikke står noget i en af editboksende, tælle den ikke med i randommen (I løkken.)



Hej Med dig.

Koden for at få et tilfældigt tal er:

begin
randomize;
edit1.text := inttostr(random(100));
end;

men det er ikke det jeg spør om.
Jeg iger det igen.

Jeg vil vide hvordan jeg kan få den til at vælge et af tæksterne i en af eksempel 4 editbokse.
Jeg vil også vide hvordan jeg får den til at gå videre vis der ikke er skrevet noget i den.

Det tilfæltige tækst fra en af editboksende skal så stå i en ny
editboks.

Er du med.

Resten gør ikke så meget.



t