Problem med tabulator tasten

Tags:    c++ grafik

Jeg har lige lavet et lille dejligt program, men det er lige 1 ting der er virkeligt irriterende. Det er tabulator tasten der ikke vil virke i mine dialog-bokse så man ikke kan springe fra element til element. Jeg har sat tab order, men det virker stadigt ikke, der kommer bare en windows-lyd når jeg trykker på tabulator-tasten...
Nogen der har nogen ide om hvad der kan være i vejen?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lige lavet et lille dejligt program, men det er lige 1 ting der er virkeligt irriterende. Det er tabulator tasten der ikke vil virke i mine dialog-bokse så man ikke kan springe fra element til element. Jeg har sat tab order, men det virker stadigt ikke, der kommer bare en windows-lyd når jeg trykker på tabulator-tasten...
Nogen der har nogen ide om hvad der kan være i vejen?

Hej

Prøv at kontrollere om du har TabStop disabled. Dette gør at man ikke kan bruge tabulator.

Med venlig hilsen
Thomas Vanting

Han siger jo at den skal være slået fra...

Den er ikke diabled, jeg har slået TabStop til, desuden har jeg prøvet mange gange både med og uden og det virker ikke!
Kan der være nogle overordnede vindues-indstillinger der kan have deaktiveret brugen af Tab-tasten?

Problemet kan være du ikke har lavet tab-stops, i visse tilfælde er det 1, 2,3 osv, som beskriver hvilken rækkefølge knapper skal vælges...

TabStop er sat til, så det er ikke det =(
Jeg har også sat en knap til at være default button, men den vil stadigt ikke bruge den når man trykker enter, den laver bare den samme dumme lyd som ved tab-tasten...

Den er ikke diabled, jeg har slået TabStop til, desuden har jeg prøvet mange gange både med og uden og det virker ikke!
Kan der være nogle overordnede vindues-indstillinger der kan have deaktiveret brugen af Tab-tasten?

t