At søge i MySQL tabeller

Tags:    php

Hey,

Er igang med at lave en søge funktion og stødte ind i problemmet at skulle søge i forskellige tabeller på samme tid, hvor der skal være forskellige kriterier for hver tabel.

Her er min query:
Fold kodeboks ind/udKode 

Meningen var at den fx skulle vise min bruger hvis man søgte efter mit navn og eventuelt data postet af mig, men den kommer bare med en masse irrelevant output

Håber der er nogen der kan finde ud af det, ellers skriv hvis der mangler informatin :D

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2007 17:05 af Bruger #8845
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jonas

Udfra din lidt mangelfulde beskrivelse vil jeg tro du skal over i noget ala:

Fold kodeboks ind/udKode 

til det du siger ville jeg lave 2 selects, så skal du jo bare lige huske foregående søge criterie og sammenlign om det er det samme som det nye, hvis du er ens søger du i den anden tabel hvis de er forskellige søger du i den første tabel.
noget i retning af, baseret på at du har et input felt i en post form kaldet search:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 14.11.2007 20:43 af Bruger #5620
Udfra din lidt mangelfulde beskrivelse vil jeg tro du skal over i noget ala:

Okay, så skærer jeg det lidt mere ud i pap :D

Tabeller:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis man så søger efter Hovmand ($_GET[Q] == "Hovmand") skal den gerne retunere den række i tabellen brugere hvor brugernavn indeholder Hovmand, men hvis man søger efter Space ($_GET[Q] == "Space") skal den gerne retunere både rækken fra brugere hvor brugernavnet indeholder Space og rækken fra data, hvor navn eller beskrivelse indeholder ordet Space.

Så man ved første søgning får rækken med ID 24 fra brugertabellen og ved anden søgning får rækkerne med ID 46 fra brugere + ID 76 fra data

Håber det var mere forståeligt med dette eksempel, men synes det er en smule svært at forklare

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2007 17:04 af Bruger #8845
Er der noget der knytter de 2 tabeller sammen? (det ville gøre din søgning noget lettere nemlig)

t