Begrænsning af timage?

Tags:    delphi

Hej,

Jeg har et lille problem med timage, jeg kan ikke loade store billeder ind, og tænkte derfor på om der var en eller anden form for begrænsninger? Synes jeg har søgt efter alt tænkeligt, men intet brugbart fundet :(

Håber i kan hjælpe..

M.v.h. Johnny

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke umiddelbart et problem jeg kan genkende. Jeg har før loadet større filer end det ind i min delphi-applikation. Sikker på filtypen er BMP? Har du prøvet med andre filer eller kun den ene? Hvor kommer filen fra? Jeg kan forestille mig at den kommer med den fejl hvis den ikke forstår formatet.

Jeg har aldrig oplevet nogen begrænsning af størrelsen på billeder.
Hvilken filtype er det du forsøger at loade?
Hvor høj er opløsningen?
Hvad fylder den på disken?
Får du en fejl?
Oplever du problemet i designeren eller når du i dit program forsøger at loade billedet fra en fil?

Jeg har aldrig oplevet nogen begrænsning af størrelsen på billeder.
Hvilken filtype er det du forsøger at loade?
Hvor høj er opløsningen?
Hvad fylder den på disken?
Får du en fejl?
Oplever du problemet i designeren eller når du i dit program forsøger at loade billedet fra en fil?

Det er en bmp fil i 1280*1024 (har også prøvet 1024*768), kan ikke huske hvor meget den fylder, men fejlen er en stream read error.

Når jeg forsøger at loade billedet både runtime og i designeren.

Det er ikke umiddelbart et problem jeg kan genkende. Jeg har før loadet større filer end det ind i min delphi-applikation. Sikker på filtypen er BMP? Har du prøvet med andre filer eller kun den ene? Hvor kommer filen fra? Jeg kan forestille mig at den kommer med den fejl hvis den ikke forstår formatet.

Billedet er lavet i photoshop og gemt som bmp, hvilket jeg også har gjort med mindre billeder som delpi sagtens kan loade ind. har prøvet at gemme billedet som både 1280*1024 og 1024*768 og i 24 og 16 bit, ingen af dem kan den læse? Har et billede på 600*600 24 bit, lavet i photoshop, som sagtens kan loades :(

Så forstår det ikke.

t