Upload

Tags:    php

Hej allesammen.

Jeg har lavet en uploadformel, så brugere kan uploade ting til hjemmesiden. Mit problem er nu, at jeg gerne vil have lavet en side hvorpå man kan se de filer der bliver uploadet.

Hvordan gør man det?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Gem info om filerne i en database.

Hjælp til selvhjælp:
php.net/mysql_connect
php.net/mysql_query
php.net/mysql_fetch_array

Hvis det er brugerbaseret upload, skal du selvfølgelig også gemme et id der definerer brugeren sammen med info om filerne.

Ved upload:

Gemmer du filnavn, dato for upload hvis du har lyst i en database.

Derudover skal du gemme brugerens ID hvis det er relevant :)

Ved visning:

Skriver du hele møget ud igen.

Følg hans link, eller læs nogle PHP/MySQL guides her på udvikleren ;)

Mvh. Christian

Indlæg senest redigeret d. 11.11.2007 13:02 af Bruger #7944
Hej,

Hvis du er ligeglad med hvem der har uploadet det kan du jo også bruge noget ala dette (taget fra dk.php.net/manual/en/class.dir.php):

Fold kodeboks ind/udKode 

Gem info om filerne i en database.

Hjælp til selvhjælp:
php.net/mysql_connect
php.net/mysql_query
php.net/mysql_fetch_array

Hvis det er brugerbaseret upload, skal du selvfølgelig også gemme et id der definerer brugeren sammen med info om filerne.

Kan du uddybe lidt, for er megt ny i det?

Hej,

Hvis du er ligeglad med hvem der har uploadet det kan du jo også bruge noget ala dette (taget fra dk.php.net/manual/en/class.dir.php):

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor skal den kode skrives, og er det den der gør, at man bliver sendt videre til siden hvor filerne ligger?

//Asger

Du kan evt. ligge det i en fil du kalder vis.php, så kan du hente det via browseren http://<domain>/vis.php

Du kan også lade dit upload script henvise til denne side med: header('Location: /vis.php');

Du kan evt. ligge det i en fil du kalder vis.php, så kan du hente det via browseren http://<domain>/vis.php

Du kan også lade dit upload script henvise til denne side med: header('Location: /vis.php');

Når jeg prøver at åbne vis.php går den bare ind på "Siden kan ikke vises" side?

Nogle der ved hvorfor?

Indlæg senest redigeret d. 14.11.2007 21:17 af Bruger #11999
Ligger den i roden af din web mappe?

Hvis ikke skal du rette til så den peger på den rigtige fil.

Nej den ligger i en mappe der hedder /upload, men jeg har rettet stien.

Det eneste jeg vil have, er sådan set bare at man kan finde filerne på hjemmesiden og derved åbne f.eks. et word dokument som ligger på serveren. Jeg har prøvet det der er inde på denne side dk.php.net/manual/en/class.dir.php men jeg kan ikke få det til at fungere?

t