program

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
JA nu skal i høre :P

Jeg er helt nybegynder inde for det her så ville starte med og høre jer lidt her inde...

men det jeg havde tænkt mig :P..
er at lave et program der åbner en internet explore hjemmeside op i x,x, størrelse (som jeg selv bestemmer)

det jeg så vil høre..

så hvidt jeg ved er det c++ er det ik..?
skal man bruge nogle programmer..?
er det svært og starte sådan..?
og har i nogle metoder man kan lære det med..?

håber i vil hjælpe

hilsen jannich larsen

22 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er det her jo egentlig et forum til at få hjælp med udvikling, og ikke en chat, hehe. Men går på HTX, arbejder og nyder livet med kæresten. Så computeren står næsten og bliver støvet. Heeh.

Men skal du have en hånd? Skriv en adresse og en størrelse, så klarer jeg den.

heh det lyder da godt.. :D

men ville gerne lære og programere det selv.. så hvis du orker og sætte mig ind i hvordan og hvorledes man gør ville jeg være mere taknemlig :P.. så der point til dig :D

Ja okay, nu nævnte du selv c++, er det programmerings sproget du ønsker at lave det i?

Hvis du ikke kan programmere i c++, så var c# eller delphi jo også en mulighed?

Ja okay, nu nævnte du selv c++, er det programmerings sproget du ønsker at lave det i?

Hvis du ikke kan programmere i c++, så var c# eller delphi jo også en mulighed?

ja oki.. :D jamen jeg er frisk på at lære alt det jeg kan.. så hvis du vil fortælle hvordan og hvorledes.. :D så du en skat :P..

Du er jo først nød til at bestemme dig for et sprog før jeg kan hjælpe.

Du er jo først nød til at bestemme dig for et sprog før jeg kan hjælpe.

jamen jeg er frisk på det hele :P.. så vi siger bar delphi :D..?

En anden måde at løse det på, som jeg har siddet og rodet lidt med, er at bruge ShellExecute/ShellExecuteEx til at starte Internet Explorer op med sitet.

Når du oprettet det, skal du så kunne finde det handle IE har fået og sende en besked til IE om at det skal ændre størrelse, ex med MoveWindow.

Desværre vil det jeg har lavet ikke finde noget handle for IE :'(

En anden måde at løse det på, som jeg har siddet og rodet lidt med, er at bruge ShellExecute/ShellExecuteEx til at starte Internet Explorer op med sitet.

Når du oprettet det, skal du så kunne finde det handle IE har fået og sende en besked til IE om at det skal ændre størrelse, ex med MoveWindow.

Desværre vil det jeg har lavet ikke finde noget handle for IE :'(

Et lille kort kode-eksempel, virker kun hvis IE er standard browser, kan ikke lige huske hvordan man tvinger den til at åbne i IE.

Fold kodeboks ind/udKode 

Den åbner browseren og ændre størrelsen til 800*600 hvis IE vel at mærke er standard browseren, håber det kan bruges Ken, og evt også til dig Jannich.

REDIGERET: http://udvikleren.dk/ rettet til www.udvikleren.dk, for at koden ikke bliver ødelagt.

Indlæg senest redigeret d. 13.11.2007 00:04 af Bruger #6080
Det forstår jeg ikke? Hvilken udgave af IE bruger du?

Jeg har prøvet at køre iexplorer.exe med adressen som parameter, men der skete intet.

kører IE 7.
det er også iexplore.exe, så uden R til sidst ;)

Hej igen Ken,

Så er jeg kommet hjem og har fundet koden frem, rettet lidt og tak for tippet om min stavefejl.

Fold kodeboks ind/udKode 

Nu virker det i hvert fald i min XP Pro SP2, Delphi 7 og med IE7

<< < 123 > >>
t