program

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
JA nu skal i høre :P

Jeg er helt nybegynder inde for det her så ville starte med og høre jer lidt her inde...

men det jeg havde tænkt mig :P..
er at lave et program der åbner en internet explore hjemmeside op i x,x, størrelse (som jeg selv bestemmer)

det jeg så vil høre..

så hvidt jeg ved er det c++ er det ik..?
skal man bruge nogle programmer..?
er det svært og starte sådan..?
og har i nogle metoder man kan lære det med..?

håber i vil hjælpe

hilsen jannich larsen

22 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tvivler stærkt på at du behøver at programmere noget som helst for at få lov til at åbne et vindue i den størrelse du vil. Prøv istedet at søge lidt rundt på google eller lign.

Men hvis du gerne vil lære C++, så kan du sagtens gå igang med det. Det er sjovt :)

I så fald skal du have fat i en delphi compiler, hent evt. en trial fra codegears.com

Så vil jeg også anbefale dig at læse denne guide eller en anden om delphi: http://udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/2/

Når du har læst den burde du fortså nogenlunde hvordan delphi virker, og så kan du lege lidt med onformcreate (som f.eks. kan åbnes ved at dobbelt klikke på formen) og så ændre på form1.width og form1.height

Det var næsten halvdelen af dit program, så er der internet delen, den er næsten endnu lettere, oppe fra panelet med komponenter vælger du det faneblad der hedder internet og tager den der hedder webbrowser (evt. twebbrowser) og så skal du ind i onformcreate igen og tilføje webbrowser1.navigate('http://www.google.dk') siden kan du jo så bare ændre.

Prøv ad, hvis det ikke kommer til at virke af sig selv så bare skriv, hjælper gerne videre.

Hey Johnny,
jeg har siddet med præcists det samme, men det ville intet :|
ved FindWindow('IEFrame',nil) fik jeg 0 returneret og fejlen "adgang nægtet" lidt weird :-/

og med ShellExecuteEx(@ShellExecuteinfo) returnedede pointeren til det nye vindue også bare 0 ... :-(

En måde at tvinge den til at bruge IE, kunne være at åbne iexplore.exe med 'www.udvikleren.dk' som parameter :)

Hey

Det du søger kan vel også løses med at lave en .html side som ved åbning åbner et pop-up vindue i den størrelse du vil have det og lukke sig selv ned igen. Du kan ydermere få pop-up vinduet til at lukke automatisk, når det ikke er aktivt og andre finurlige ting..

Kan godt finde en løsning på denne måde, hvis intre?

Jeg tvivler stærkt på at du behøver at programmere noget som helst for at få lov til at åbne et vindue i den størrelse du vil. Prøv istedet at søge lidt rundt på google eller lign.

Men hvis du gerne vil lære C++, så kan du sagtens gå igang med det. Det er sjovt :)

oki :S jamen ville gerne have sådan så den ligger ude på skrivebordet.. så når man trykker åbner den hjemmesiden i x størrelse.. men hvis jeg skal søge på google.dk hvad skal jeg så søge efter :S er nemlig helt blank :P

har fundet et eks her http://www.freewebs.com/cheat-4-n/nse.zip

men det er til en chat så hvidt jeg kan se :P

men det er sådan en jeg skal lave... også skal jeg bar have en anden hjemmeside inden i..?`HJÆLP... heh

Indlæg senest redigeret d. 10.11.2007 02:35 af Bruger #12773
Hey Jannich,
er det den samme hjemmeside og i samme størrelse altid? =)

Hey Jannich,

ja havde jeg tænkt mig..!?

håber virkelig der er nogle der kan hjælpe..
HJÆLP HJÆLP :P..

Indlæg senest redigeret d. 10.11.2007 14:51 af Bruger #12773
Hey Jannich,

Hvis du skriver hvor stor den skal være og hvilken side den skal åbne så kan vi sagtens strikke noget sammen eller hjælpe dig, hvis du har mod på at prøve selv.

M.v.h. Johnny

Hey Jannich,

Hvis du skriver hvor stor den skal være og hvilken side den skal åbne så kan vi sagtens strikke noget sammen eller hjælpe dig, hvis du har mod på at prøve selv.

M.v.h. Johnny

johnny :P

johnny fra tune det vel ik dig vel..!? :P

fuck det lang tid siden knægt... hvad render man og laver...!?

Nu er det her jo egentlig et forum til at få hjælp med udvikling, og ikke en chat, hehe. Men går på HTX, arbejder og nyder livet med kæresten. Så computeren står næsten og bliver støvet. Heeh.

Men skal du have en hånd? Skriv en adresse og en størrelse, så klarer jeg den.

<< < 123 > >>
t