program

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
JA nu skal i høre :P

Jeg er helt nybegynder inde for det her så ville starte med og høre jer lidt her inde...

men det jeg havde tænkt mig :P..
er at lave et program der åbner en internet explore hjemmeside op i x,x, størrelse (som jeg selv bestemmer)

det jeg så vil høre..

så hvidt jeg ved er det c++ er det ik..?
skal man bruge nogle programmer..?
er det svært og starte sådan..?
og har i nogle metoder man kan lære det med..?

håber i vil hjælpe

hilsen jannich larsen

22 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tvivler stærkt på at du behøver at programmere noget som helst for at få lov til at åbne et vindue i den størrelse du vil. Prøv istedet at søge lidt rundt på google eller lign.

Men hvis du gerne vil lære C++, så kan du sagtens gå igang med det. Det er sjovt :)

I så fald skal du have fat i en delphi compiler, hent evt. en trial fra codegears.com

Så vil jeg også anbefale dig at læse denne guide eller en anden om delphi: http://udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/2/

Når du har læst den burde du fortså nogenlunde hvordan delphi virker, og så kan du lege lidt med onformcreate (som f.eks. kan åbnes ved at dobbelt klikke på formen) og så ændre på form1.width og form1.height

Det var næsten halvdelen af dit program, så er der internet delen, den er næsten endnu lettere, oppe fra panelet med komponenter vælger du det faneblad der hedder internet og tager den der hedder webbrowser (evt. twebbrowser) og så skal du ind i onformcreate igen og tilføje webbrowser1.navigate('http://www.google.dk') siden kan du jo så bare ændre.

Prøv ad, hvis det ikke kommer til at virke af sig selv så bare skriv, hjælper gerne videre.

Hey Johnny,
jeg har siddet med præcists det samme, men det ville intet :|
ved FindWindow('IEFrame',nil) fik jeg 0 returneret og fejlen "adgang nægtet" lidt weird :-/