Skjul fra startlinien

Tags:    c++

Hejsa,

Hvordan er det nu, man forhindrer sit program i at blive vist i startmenuen/"processlinien"?

Eksempel: Når man højreklikker på skrivebordet og vælger 'Egenskaber', så kommer der en dialog frem, men man kan ikke vælge den i startlinien.

Med startlinien mener jeg den smalle firkant, der som regel er i bunden af skærmen, og til højre for START-knappen.

Jeg har gjort det før, men nu kan åbenbart ikke. Hvis jeg skal poste min kode, gør jeg det gerne, men det er lidt besværligt, da den består af mange filer.

Hilsen Thomas

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lol, vis det er boksen med Quick Start iconerne, højre klikker du bare dernede, egenskaber, og fjerner hakket fra "Hurtig Start" .. skullé gerne virke, husk at klikke Anvend ^^

- nogen der er syge til koder m.m, ønsker job så deres arbejde kan blive set!? Tjek www.secondsoftware.bryansoft.com - Snart med eget webdomæne, og bedst á alt. du får penge for det!!

Ja Thomas, men er ret sikker på at den bliver minimized ned til højre menubar... altså den med kørende programmer, ikke med viste programmer, og mere kan du ikke gemme den... :)

Jeg ved det ikke, men prøv at søge på google under:
c++ start .exe(eller program) minimized

Jeg ved det ikke, men prøv at søge på google under:
c++ start .exe(eller program) minimized

Det vil jeg lige prøve, men husk, jeg vil ikke starte mit program i minimeret tilstand, men skjule det fra startbaren.

Lol, vis det er boksen med Quick Start iconerne, højre klikker du bare dernede, egenskaber, og fjerner hakket fra "Hurtig Start" .. skullé gerne virke, husk at klikke Anvend ^^

Ja, men det er det tilfældigvis ikke. Du har tydeligvis ikke fattet en dyt af mit indlæg. Det er nok et program, jeg har lavet, det drejer sig om, skal du se. Den menneskelige rækkefølge er således: Læs, tænk, svar, og ikke - for dit vedkommende - kun det sidste.

Er det WS_EX_TOOLWINDOW du er på jagt efter?

Ja Thomas, men er ret sikker på at den bliver minimized ned til højre menubar... altså den med kørende programmer, ikke med viste programmer, og mere kan du ikke gemme den... :)

Det gør den nu faktisk ikke; jeg har lige puttet den ekstra konstant, Bertel kom med, på, og nu er den ikke at finde nogle steder (med undtagelse af processorlisten, naturligvis).

Er det WS_EX_TOOLWINDOW du er på jagt efter?

Det var jo lige den, jo. Jeg håbede sådan, du kom forbi, Bertel! Heldigvis har mit program hverken WS_CAPTION eller WS_SYSMENU, for hvis den havde, så ville den jo blive til den der lille, grimme type. Kan man ikke undgå det på nogen måde?

Heldigvis har mit program hverken WS_CAPTION eller WS_SYSMENU, for hvis den havde, så ville den jo blive til den der lille, grimme type. Kan man ikke undgå det på nogen måde?

Det tror jeg ikke, de to ting synes at være nært forbundne.

Man kunne lave et vindue uden caption og så tegne en caption selv med DrawCaption funktionen, derved burde man kunne få den til at ligne og opføre sig som en normal stor caption.

t