Drag'n'drop

Tags:    html css

Hej.
Jeg har længe søgt en funktion, som jeg simpelthen ikke kan få til at virke - eller finde, for den sags skyld.

Jeg har derfor brug for, at for den skræddersyet.

Jeg sidder med en række "bokse" (tabeller), som jeg gerne skulle kunne rykkes rundt på - dette er ikke noget problem. Dog ønsker jeg også, at når man hiver - feks boks 1 - over på boks 4, sørger JavaScript for at finde ud af, hvilke "div", den blev sluppet i. Dvs. at den sende mig videre til "adresse.dk?boks=BOKS1ID&boks2=BOKS2ID.

Hvis der er nogen som ikke forstår, vil jeg gerne prøve at udtrykke mig klarere.

- Den skal kunne finde ud af, hvilke boks der blev hevet i, og hvilken boks den blev sluppet på. Og derefter redirecte til en adresse, som afhænger af, hvilke bokse der er indblandet.

Mvh. Andreas Rafn, MyFront.dk

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er i det forkerte form når det omhandler javascript.

Du kan jo gemme et array i javascript med koordinaterne for alle boksne. når du så slipper en box ved du hvor den skal placeres så det jo bare at få denne boks coordinater, opdatere dem og sammenlign dem med alle andre bokses coordinater om dens firkant dækker en andens boks firkant.

Nørden > Hvad hvis størrelsen på tabellen er forskellig, i hvert tilfælde?
Er det evt. noget du kan give en hånd med til at bygge, eller henvise mig til en guide, der minder om dette?

På forhånd tak.

du kan jo smide et link til den kode du har, men umiddelbart kan jeg ikke se hvad det helt store problem skulle være i det.

Jeg har for eksempel disse tre tabeller "bokse".

Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal så være muligt, at kunne flytte boks "a" over på boks "c" hvorefter brugeren skal sendes til en adresse, f.eks: "index.php? boks1 = a & boks2 = c".

Grunden til at jeg skal bruge disse informationer, er, at jeg skal opdatere indholdet fra en MySQL database, og ændre alt som har boks "a" til boks "c", for eksempel.

mente nu hele koden hvis du ville have jeg skulle prøve at lave det.

Hele koden er temmelig lang, og indeholder 15 bokse, som alle loader indhold fra en MySQL database.

Hvis du har tid og lyst til at lave det, evt. på den lille kode, som jeg sendte, ville jeg være meget taknemmelig. Hvis du dog alligevel ønsker den hele kode, kan jeg evt. sende på mail?

hvis du ville have jeg skulle prøve at lave det må du da som minimum give den del af koden der har med drag og drop at gøre, og nogle bokse.

Egentlig mangler jeg også et drag'n'drop script. Jeg står med 3 tabeller, som vist i ovenstående kode. Håber du kan hjælpe mig med at få det opbygget (=
- På forhånd, mange tak

t