Win32 API spørgsmål (C++)

Tags:    programmering

Hej udviklere!

Jeg er gået i gang med at lave et mindre spil (dam) i Win32 API med C++. Jeg har dog stødt på et par problemer:

1) Hvordan udskriver/viser jeg billeder i mit vindue?

2) Hvordan lukker jeg et enkelt "ekstra" vindue uden også at lukke Parent/Main vinduet?

3) Er det muligt at få en slags "borders" rundt om ting?

4) Nogen idéer til hvilke funktioner og hvordan jeg skal lave selve spillet ved hjælp af museklik?

5)Hvordan udskriver jeg (ved hjælp af STATIC) en variabel? jeg har mulighed for at sætte variablen til: char, int og string. Men compileren kommer med fejlen: invalid conversion from <variabel type> to CONST CHAR*

Alt dette skulle helst klares uden ekstra librarys!

Håber i kan hjælpe!
~Jakob

PS: er en .exe fil ikke bare et program? den skal vel kun compiles én gang i hele den "liv"?

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2007 21:24 af Bruger #11328
1: Funktionen hedder BitBlt, find den på msdn (google -> "msdn2 BitBlt") enhver tutorial beskriver i detaljer hvordan man bruger den.

2: Det kommer meget an på hvilken type vindue det er og hvordan det er oprettet.

3: Det er som regel lettest at tegne den selv, med MoveToEx og LineTo. Der er også DrawFrameControl der er dedikeret til formålet.

4: Du fange WM_LBUTTONDOWN og/eller WM_LBUTTONUP

5: Du laver variablen om til en string (char [] eller std::string), og bruger SetWindowText.

PS: Jo, en exe skal kun laves én gang.

Svar til:
2:
Fold kodeboks ind/udKode 

4: Hvordan?

SetWindowText skal OGSÅ bruge en Const Char* og min er i strings...

2: an kunne bruge DestroyWindow

4: Hvordan; på samme måde som du håndterer alle andre windows beskeder.

Det er er heldigvis en c_str() funktion i std::string, der netop returnerer en const char *, i 0 termineret udgave, af strengen.

t