Float ? kan man bruge noget andet ?

Tags:    c++

Hej j
Jeg ganger en værdi som ligger i en variable med et decimal tal. Det kommer til at flyde og giver nogle andre ploblemmer er der nogen kender en måde hvor på man ikke behøver at gøre brug af float biblioteket ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2007 18:20 af Bruger #12523
9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du ikke har negative tal så brug

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvilke problemer giver det? kan ikke se grunden til ikke at bruge float, men du kan altså bare bruge en type af double

Jeg kan altså ikke se hvad dit problem er, men hvis du vil lege men floating point værdier, så kommer du altså ikke uden om float og double.

Det er naturligvis muligt at der er andre løsninger på dit problem, men hvis jeg skal være til noget hjælp bliver du altså nød til at beskrive problemet noget bedre.

Double.... hvorfor ikke bruge double?

Hej j
Jeg ganger en værdi som ligger i en variable med et decimal tal. Det kommer til at flyde og giver nogle andre ploblemmer er der nogen kender en måde hvor på man ikke behøver at gøre brug af float biblioteket ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Er double ikke en float som flyder 8 bytes istedet for 4 ?

unsigned lont int kan da kun indeholde heltal. Fra 0 til 4294967295

Når jeg bruger float flyder det 6.59 Kb og når jeg bruger doubler fylder det, det samme. Jeg kan ikke lige se at det har løst mit problem. Jeg vil jo gerne bruge et decimal tal men uden at float eller double.

Er det ikke muligt at skrive et decimal tal uden at bruge double eller float ?

10/51 er ca det samme som 0.196078

Så du kan bruge:
tempera = ADDAT*10/51 + 50
For at undgå brug af float og double.

Vi er nogen der har prøvet at programmere til platforme hvor det ville være utænkeligt at bruge floating point...

t