Css -

Tags:    html css

Hej.
jeg har lige lavet en ny side :)
I Firefox ser den ud som den skal.
men i IE ser det bare forkert ud.'

min css ser sådan ud skriv hvad der kan gøre så den ser ens ud i IE og FF:
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis i skal se siden er den her: dicm.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne jo starte med at give et par detaljer om hvad der ser forkert ud..

Jeg syntes egentlig at siderne ser ens ud. Men hvorfor bruger du overhovedet frames.
Hilsen fra Østerlars

Jeg ser ingen problemer

Jeg har brugt rigtig meget tid på at få diverse sider til at se ens ud i diverse browsere.
Det første og absolut essisientielle er at have en korrekt doctype, dernæst at forsikre at html og css validerer.

Hvis det så stadig ikke fungerer korrekt i alle browsere kan man begynde at se på hvor problemerne ligger.
1. Bruger du absolut positionering fungerer det formentligt ikke ordenligt i internet explorer 4/5, detter er der dog en relativ simpel løsning på.
2. Noget der hverken har med html eller css at gøre er hvis du bruger ong grafik. Dette har IE 4/5 også problemer med, men igen er det en løsning på problemer, fx. i form af javascript.
3. Man bør ikke gå ud fra at de forskellige html tags, som fx. <p> er definere helt ens i de forskellige browsere. Hvis man vil være sikker er den eneste løsning at gå in og prædefinere dem ved hjælp af css.
4. Prøv så vidt muligt at følge xhtml strict standarden hvor du kan. Jeg se at du fx. har skrevet HR istedet for hr, dette KAN i sjældne tilfælde skabe problemer. Ligeledes sørg for, hvor du kan at brugt 6 cifrede hexadecimale farvekoder i stedet for keywords, det kan ikke garanteres at disse keywords er defineret korrekt. Ligeledes brugt px eller % hvis muligt.

Dette var bare ganske kort hvor problemerne kan ligge, jeg håber at det var en hjælp og hvis der skulle være spørgsmål, ja så kom med dem.

t