foreach id problem

Tags:    php

Jeg er igang med et projekt til en Warhammer Online Guild hvor jeg er nået til at skulle lave et admin system. Jeg har lavet en oversigt over alle brugerne, hvor jeg kan sætte hak i en checkbox for enten at promote, demote eller delete personen.

Jeg poster lige koden, så kan i se det.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber i kan se hvad jeg vil med koden.

Problemet er jo så at når skal kører update-kommandoen, så fungerer $memid jo ikke mere.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal tænke lidt anderledes på det end jeg tror du gør.
Der er tale om 2 forskellige forløb, faktisk bør du have din opdaterings kode øverst på siden (eller på en anden side) istedet for i bundet ... for du vil jo vise brugeren den opdaterede side og ikke hvordan den var inden den blev opdateret.

Ydermere skal du lade brugeren sende data om hvilken id der skal gøres noget ved ... du kan slet ikke bruge $members som du fyldte ud i dit gennemløb af medlemmer i forbindelse med visningen.

Hvis der er noget er det sidste medlem i listen ... er der ikke noget er du bare heldig.

Det er en ommer :)

Du kan sætte din kode i toppen og så skrive (allerøverst)

if ($_SERVER['http_referer'] == "http://www.dinside.dk/fra.php")

Lad mig foreslå at du kun laver en række checkbokse, og eventuelt en, to eller flere knapper.

I stedet for dine foreach, som laver en query for hver markeret hvilket også sløver serveren, så brug følgende (en ny til hver knap)..

if(isset($_POST[promote]) {
$ref = implode(",", $_POST["ref"]);
mysql_query("UPDATE members SET member='$pro' WHERE id IN ($ref)") or die(mysql_error());
}

Hvor din form:
<form action="" method="post">
query til members (udskrivning af medlemmer)
<input type="submit" name="promote" value="Promote">
</form>

For dette skal din checkbokse se således ud:
<input name="ref[]" type="checkbox" value="'.$row[id].'">

*kode opdateret*

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2007 10:00 af Bruger #4000
Opdateringskoden skal jo netop være der. Først skal siden jo stå som den bliver hevet ud af databasen - så skal man kunne redigere "rettighederne" og så skal den opdatere når man trykker på knappen.

Men hvis du har et foreslag til hvordan det kan klares, må du da gerne komme med et eksempel.

Jakob hvordan skulle det hjælpe med ID'et?

t