Hey udvikleren..
Jeg har altså en mindre problem..
Jeg har sådan et "mail-aktiverings" system,,
hvor den sender en mail ud til brugeren (efter han har registeret), om at han skal aktivere sin mail..
Den udskriver id'et i mailen fint nok, og på min side: "aktiver_bruger.php" henter den også alt ud fra databasen.. MEN..
Når man trykker på aktiver står der bare "Denne bruger er nu aktiveret" selv om man har/ikke har udfyldt det rigtige password (det man fik i mailen) + at den aktivere ikke brugeren SELV OM man skriver det rigtige password.
Her er min kode :-)
<?php
include("include.php");
?>
<div id="tekst">
<?php
require_once 'config.php';
@mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE id = '$_GET[id]'");
$sideID = $_GET[id];
$hent = @mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE `id` = '$sideID'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($hent);
if($_GET['do'] == "ret"){
if ($row['password'] == $_POST['mailpass']) {
if ($row['aktiveret'] != "0") {
mysql_query("UPDATE `login` set `aktiveret` = '1' where `id` = '$_GET[id]'");
mysql_query("UPDATE `login` set `password` = " . $_POST[nytpas] . " where `id` = '$_GET[id]'");
echo '<br><br>';
echo 'Denne bruger er nu aktivert!';
} else {
echo '<br><br>';
echo 'Denne bruger er allerede blevet aktiveret';
}
} else {
echo "Du har indtastet en forkert mail kode!";
}
} else {
print '<h1 STYLE="font-size: 32px;">Aktiver bruger:</h1>';
print '<HR noShade STYLE="color: green;" size="1">';
print '<form action="aktiver_bruger.php?do=ret" method="POST">';
print '<table STYLE="font-size: 9px;">';
print '<tr><td><b>ID:</b></td><td>#' . $row[id] . '</td></tr>';
print '<tr><td><b>Brugernavn:</b></td><td>' . $row[user] . '</td></tr>';
print '<tr><td><b>Mail:</b></td><td>' . $row[mail] . '</td></tr>';
print '<tr><td> </td></tr>';
print '<tr><td><b>Skriv den kode du fik i mailen:</b></td><td><input type="text" name="mailpass" STYLE="font-size: 9px; width: 100%; border: 1px solid #A7A6AA;
background-color: #F0F0F0;"></td></tr>';
print '<tr><td><b>Skriv nyt password:</b></td><td><input type="password" name="nytpass" STYLE="font-size: 11px; width: 100%; border: 1px solid #A7A6AA;
background-color: #F0F0F0;"></td></tr>';
print '</table>';
print '<input type="submit" value="Aktiver bruger" STYLE="font-size: 9px; width: 100%; border: 1px solid #A7A6AA; background-color: #F0F0F0;">';
print '</form>';
print '<HR noShade STYLE="color: green;" size="1"><font STYLE="font-size: 9px; color: gray;">';
print '<b>Hvorfor aktivering?</b> <br>';
print 'For din og webtjenesten sikkerhedsskyld er det nødvendigt for os at sikre du har skrevet en mail du har rådighed til.<br>';
print 'Ved eventuelle tab af password/brugernavn kan dette nemt genskabes via vores "Glemt password" funktion.<br>';
print '<b>Hvordan gør jeg ?</b> <br>';
print 'Det er heldigvis rigtig nemt at aktiver din mail!<br>';
print 'I den mail du har modtaget fra os, står der en aktiverings kode, den kode skal du skrive i boksen oven over. <br>';
print 'Derefter skal du skrive det password du ønsker at benytte når du logger ind på webtjenesten <br>';
print 'Når det så er gjort logger du ind ude i højre menu<br>';
print '<HR noShade STYLE="color: green;" size="1">';
print 'Problemer med aktivering? Skriv til: <a href="mailto:support@webtjenesten.dk" STYLE="font-size: 9px; color: green; text-decoration:
underline;">support@webtjenesten.dk</a></font>';
print '<br><br><br>';
print '<br><br><br>';
print '<br><br><br>';
print '<br>';
}
?>
</div>
<?
include("bund.php");
?>
Håber virkelig nogen vil hjælpe mig, da dette er et meget stort problem for mig, og jeg har prøvet en del selv
Vi ses !