fejl i min if command ?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey udvikleren..

Jeg har altså en mindre problem..

Jeg har sådan et "mail-aktiverings" system,,

hvor den sender en mail ud til brugeren (efter han har registeret), om at han skal aktivere sin mail..

Den udskriver id'et i mailen fint nok, og på min side: "aktiver_bruger.php" henter den også alt ud fra databasen.. MEN..

Når man trykker på aktiver står der bare "Denne bruger er nu aktiveret" selv om man har/ikke har udfyldt det rigtige password (det man fik i mailen) + at den aktivere ikke brugeren SELV OM man skriver det rigtige password.

Her er min kode :-)

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber virkelig nogen vil hjælpe mig, da dette er et meget stort problem for mig, og jeg har prøvet en del selv :)

Vi ses !

Okay ^^

Ja den øverste linje var lidt en "overspringshandling". Lavede den for en sikkerhedsskyld.. Har ændret den til @mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE id = '$sideID'");

Men til den anden: $hent = @mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE `id` = '$sideID'") or die(mysql_error()); den får jo idet fra $row = mysql_fetch_array($hent);

$hent = @mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE `id` = '$sideID'") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($hent);

ellers forstår jeg jer ikke rigtigt? :o)

- ses - hav en go' dag ;)

Har lige rettet lidt i den ;)

Fold kodeboks ind/udKode 

- men den siger stadig samme problem som før...

Man kan blive ved med at trykke "aktiver bruger" og den siger det samme..

Hvis man har skrevet den rigtige/forkerte kode i "skriv det password du fik i mailen, så skriver den "Du har indtastet en forkert mail kode" - selv om den var rigtig..

Trykker man så der imod AKTIVER BRUGER så skriver den "Denne bruger er nu aktiveret"..

for at $_GET['id'] skal have en værdi skal du sætte den id i query delen af linket til side så formen action skulle være
action="aktiver_bruger.php?do=ret&id=EN VÆRDI"
og ikke:
action="aktiver_bruger.php?do=ret"

ahhhhhhhh ^^ hehe.. prøver det ^^

Yeaaah !

Tusind tak nørden ! :D :P ^^

- Sidste problem..

1) Skriver man det rigtige password fra mailen så skriver den stadig "Forkert mail kode"

2) Skriver man ingen ting og bare trykker på AKTIVER BRUGER
så bliver den aktiveret, (status bliver ændret til 1 i database), som om at den har byttet helt om på det.

3) Den skifter heller ikke passwordet om til det nye password ^^ :P

Elleser TUSIND tak for din hjælp indtil vidre, hvis jeg ikke havde brugt mine points havde i/du klart fået dem :)

yey!

Fandt selv ud af problem 1 og 2 :D

I min database hedder feltet "pass" men nogen/mig har skrevet "password" i stedet ^^

Sidste problem!

Den skifter ikke passwordet, om til det nye password (name="nytpass"),,, koden skifter faktisk, men ikke til det man ber den om ^^ Den skifter til INGENTING / blank, så feltet pass er blankt på den bruger..

:D

EDIT:
Min kode ser så ledes ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2007 15:31 af Bruger #11155
du bør overveje at se på din kode, hvis du ikke får en værdi hvor du forventer at få en er der virkelig kun 2 normale muligheder.

1. den variable du tager værdien fra har ingen værdi.
2. du har stavet variablen forkert og henter fra ingenting.

ps: du har lavet fejl 2 og skrevet $_POST[nytpas]

pps: lige som print kan skrive flere linie kan sql updates sætte mere end et felt af gangen "UPDATE .... SET felt1='værdi1',felt2='værdi2 WHERE ...."

Indlæg senest redigeret d. 05.11.2007 17:50 af Bruger #5620
NICE!

Tak ! ;)

<< < 12 > >>
t